جای خالی فناوری روز جهان در صنایع میان دستی/ بهبود فضای صنعت در سه سال آینده

17:06 - 25 فروردين 1395
کد خبر: ۱۶۰۲۴۲
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
وزیر صنعت، معدن و تجارت، برخوردار نبودن از فناوری روز جهان را مهمترین مشكل صنایع میان دستی خوراك پتروشیمی های كشور برشمرد و گفت: امیدوارم با برنامه ریزی انجام شده در فضای پسابرجام، در سه سال آینده این كمبودها برطرف شود.
به گزارش گروه اقتصاد ،محمدرضا نعمت زاده» عصر چهارشنبه در آیین افتتاح دهمین نمایشگاه «ایران پلاست» در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران، افزود: افزون بر هشت هزار واحد تولیدی در بخش پلیمر در كشور فعالند كه از نظر كمی كافی به نظر می رسد.

وی گفت: این واحدها در زمینه توسعه، طراحی، مهندسی، تست و آزمون ها، تشكیل آزمایشگاه های مرجع و به كارگیری هنرهای طراحی و زیبایی شناسی در ارائه محصولات، كمبودهایی دارند كه به دنبال رفع و برطرف كردن آنها هستیم.

وزیر صنعت، تجمیع شركت های كوچك باهدف تشكیل شركت های بزرگتر برای رفع مشكلات تامین مالی و بازاریابی محصولات آنها را الزامی دانست و گفت: این وزارتخانه در تلاش است تا با عملی كردن برنامه ها خود، به رشد كمی و كیفی این شركت ها كمك كرده و به توانمندی های آنها بیفزاید.

نعمت زاده تصریح كرد: امروز بیشترین كمبودها در عرصه صنایع میان دست پتروشیمی ها در زمینه خوراك پتروشیمی هاست وجود دارد كه از فناوری های روز جهان برخورد نیستند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *