"طالبان" انسجام درونی خود را از دست داده است

16:04 - 26 فروردين 1395
کد خبر: ۱۶۰۱۶۴
فرمانده ارتش افغانستان گفت كه گروه طالبان انسجام درونی خود را از دست داده است و با اعلام آغاز عملیات بهاری درصدد است تا با تبلیغات بر ناكامی های خود در طول یك سال گذشته سرپوش بگذارد.
 به گزارش سرویس بین الملل ژنرال "قدمشاه شهیم" در مركز رسانه های افغانستان به خبرنگاران گفت كه مدت هاست كه طالبان اطلاعیه های خود را با عنوان شورای رهبری منتشر می كند و دلیل آن این است كه مركزیت خود را از دست داده است.

وی افزود: تبلیغات گروه طالبان برای راه اندازی عملیات، تازگی ندارد و آنان تنها نام عملیات خود را تغییر داده اند و در طول سال گذشته آنچه در توان داشتند، به كار گرفتند تا بتوانند بخش هایی از استان های مختلف را اشغال كنند، اما نیروهای ارتش و پلیس با اقتدار آنان را در رسیدن به اهداف خود ناكام گذاشتند.

فرمانده ارتش افغانستان گفت كه طالبان به خوبی دریافته كه دولت در این كشور باثبات است و به همین خاطر به عملیات انتحاری و انفجار مین های جاسازی شده روی آورده تا كشور را ناامن جلوه دهد و انفجار ننگرهار نیز در همین راستا صورت گرفته بود.
 
شهیم تصریح كرد: طالبان سال گذشته هم عملیاتی تحت عنوان خیبر را اعلام كرد، اما آنان به جای رویارویی با نیروهای دفاعی و نظامی، مردم و غیرنظامیان را هدف قرار دادند.
 
وی، به مردم اطمینان داد كه مخالفان مسلح در سال جدید شدیدتر از سال گذشته سركوب خواهند شد و عملیات شفق با تجربه اندوزی از عملیات «ظفر» سال گذشته، از دوم فروردین آغاز شده و هم اكنون در 15 استان ادامه دارد.

این مقام بلندپایه نظامی افغانستان گفت كه طالبان در این عملیات در استان های "قندوز"، «بغلان»، «پكتیا»، «هلمند» و «كنر» به ویژه در شهرستان های چهاردره متحمل تلفات سنگینی شده اند 

فرمانده كل ارتش افغانستان گفت كه عملیات "شفق" برای یك سال با هدف دفع حملات تروریستی برنامه ریزی شده و در كنار آن طرح پنج ساله دفاعی و امنیتی برای دست یافتن به امنیت پایدار و بازسازی افغانستان است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره راكت پرانی از آن سوی مرزهای پاكستان به داخل خاك افغانستان گفت كه پاكستان یك همسابه خوب برای افغانستان نبوده است و از مدت ها قبل شاهد راكت پرانی از خاك پاكستان به داخل كشورمان هستیم و به آنان توصیه می كنیم كه از راكت پرانی دست بردارند و خشم ارتش افغانستان را برنیانگیزند.

فرمانده ارتش افغانستان درباره انتشار برخی گزارش ها درباره حضور داعش در استان های مختلف افغانستان گفت كه داعش یك تهدید بین المللی است و در استان ننگرهار به عنوان مهمترین محل استقرار خود در افغانستان به ویژه شهرستان های "اچین" و "كوت" و استان زابل و برخی دیگر از استان ها كه قصد سربازگیری داشتند، به شدت سركوب شدند، اما به تلاش های مذبوحانه خود ادامه می دهند و عملا در هیچ منطقه ای حضور ندارند.
 
وی درعین حال تائید كرد كه داعش این اواخر در افغانستان سرگرم سربازگیری است، اما در هر منطقه كه سر برآورند سركوب خواهند شد و ارتش مناطقی را كه داعش از طالبان گرفته بودند، از وجود این گروه تروریستی پاك سازی كرده است.

شهیم گفت كه تدابیر مناسبی برای تمامی مناطق آسیب پذیر و مقابله با گروه های مسلح مخالف به ویژه طالبان و داعش اتخاذ شده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *