هدر رفت آب در سد لار مطرح نیست

10:33 - 24 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۹۲۶۲
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مدیر گروه ایمنی و پایداری سدها گفت: با انجام اقدامات مختلف از جمله ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب از هدر رفت هر گونه آب جلوگیری به عمل می آید.
فرهاد ایمان شعار مدیر گروه ایمنی و پایداری سدها در گفتگو باخبرنگار گروه اقتصاد ،در خصوص سد لار گفت: مطالعات سد لار از 40 سال گذشته با هدف تامین آب شرب شهر تهران آغاز شد و بالافاصله پس از بهره برداری به فرار آب این سد پی بردند که پس از آن مطالعات و پروژه های متعددی برای حل مشکل این سد انجام شد که متاسفانه هیچ کدام موثمر ثمر قرار نگرفت.
 
وی در ادامه به دلایل این فرار آب اشاره و اظهار داشت: با مطالعات دقیق تر دریافتند منطقه ساخت این سد از لحاظ زمین شناسی در موقعیت مناسبی قرار نداشت از همین رو فرار آب  در آن صورت می گیرد.

ایمان شعار در خصوص راهکارهای حل این مشکل در زمان حال حاضر گفت: برای جلوگیری از هدر رفت آب ، در پایین دست این سد اقدام به ساخت سد ماملو کردند تا از این طریق نگرانی تامین آب شرب شرق تهران حل شود .همچنین با استفاده از ایستگاه پمپاژ آب و با احداث خط انتقال جدیدی، آب را از پشت مخزن  سد به تصفیه خانه پنجم و ششم آب و فاضلاب تهران منتقل می کند که تمام این موارد باعث جمع آوری مجدد این آب می شود.

مدیر گروه ایمنی و پایداری سدها با تاکید بر اینکه هیچ گونه آبی از این سد به هدر نمی رود،گفت: متولیان این سد بر مقدار فرار آب این مکان واقف هستند از همین رو برای آن تدابیر مختلفی اندیشیده شده  تا از هر گونه هدر رفت آب جلوگیری شود.
 
انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *