امامزادگان رابطه مردم با دین را محکم می‌کنند

1:20 - 21 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۷۴۵۳
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مسلمانان باید دین خود را به امامزادگان گره بزنند گفت: وجود امامزادگان رابطه مردم با دین را محکم می‌کند.
امامزادگان رابطه مردم با دین را محکم می‌کنندبه گزارش گروه سیاسی ، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی در مراسمی به مناسبت سالروز شهادت حضرت سلطان علی‌بن امام محمدباقر(ع) در جمع مردم کاشان اظهار داشت: نقش امامزادگان در میان مردم همان نمایندگی است که در زمان حیاتشان داشتند، نقش امامزادگان همانند میخ‌های ستون است، اگر اطراف چادر میخ زده نشود، باد چادر را جابه‌جا می‌کند، به این دلیل افراد باید دینشان را به امامزادگان گره بزنند.

وی به خصوصیات حضرت سلطان علی‌بن امام محمدباقر (ع) اشاره کرد و گفت: امامزاده‌ای که خود را وقف راه برادر کند بسیار کار سختی انجام داده است و این امامزاده واجب‌التعظیم از خصوصیات ویژه‌ای برخوردار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امامزاده سلطان علی‌بن امام محمدباقر (ع) به دلیل اینکه فرزند بلافصل امام محمدباقر (ع) و برادر امام جعفر صادق (ع) است از مقام ویژه‌ای برخوردار است، همچنین این امامزاده از مرتبه‌ای همانند حضرت احمد بن موسی (ع) برخوردار است.

وی با اشاره به برکات حضور امامزادگان در سراسر ایران اسلامی گفت: بیگانگان و دشمنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جریان سازی‌هایی انجام دادند و به دنبال این بودند که ایران را فقیر قلمداد کنند که این موضوع به ضرر جامعه اسلامی بود اما دشمنان هیچ گاه به این هدف خود دست پیدا نکردند.

آیت‌الله حائری شیرازی گفت: وجود امامزاده‌ها رابطه مردم با دین را محکم می‌کند، آن‌ها زائرین خود را شفاعت می‌کنند، همچنین امامزادگان همانند عقاب در صحرای محشر هستند، خداوند امامزادگان را وسیله‌ای برای رسیدن افراد به حاجتشان قرار داده است و ملت مسلمان ایران نیز به واسطه برخوردار از این حضور مبارک امامزادگان از این نعمت و برکت برخوردار است.

وی همچنین با اشاره به سابقه تشیع در منطقه کاشان اظهار داشت: با وجود قبر ابو لولو در کاشان می‌توان گفت سابقه کاشان در تشیع بالا است و زمانی که بخواهیم از خصوصیات امامزادگان بدانیم، این خصوصیات را می‌توانیم در کاشان پیدا کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *