کاهش 40 درصدی نزاع‌های دسته جمعی/ مختومه شدن چهار هزار و 419 پرونده

16:04 - 18 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۶۹۵۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام و المسلمین مزارعی گفت: نزاع‌های دسته جمعی 40 درصد و نزاع‌های فردی 20 درصد کاهش یافته است که این روند فضای مطلوب و امیدبخشی را برای استان کهگیلویه و بویراحمد نوید میدهد.

به گزارش گروه حقوقی و قضائی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام و المسلمین مزارعی به همراه شورای قضایی استان در دیدار نوروزی خود با امام جمعه شهر یاسوج اظهار کرد: چهار هزار و 419 پرونده از سال‌های گذشته مختومه شده تا تکلیف دعاوی طرفین پرونده مشخص شود و در این زمینه نگرانی‌ها ازبین برود.

وی بیان کرد: در چند ماه اخیر 32 میلیارد ریال برای دادگستری استان اعتبار جذب کرده ایم و دستگاه قضایی استان در بعضی از حوزه ها جزو ده استان برتر بوده و در بعضی از حوزه ها مانند سیستم مکانیزه از رتبه 29 به رتبه 11 صعود کرده­ که خود دلیلی بر تلاش همه جانبه دستگاه قضایی استان برای خدمت رسانی به مردم شریف این استان است.

رییس شورای قضایی استان یادآور شد: امن ترین و آرام ترین انتخابات را نسبت به دوره های گذشته داشتیم، به طوری که پرونده موثری که در سرنوشت انتخابات موثر باشد مشاهده نشده است.
مزارعی عنوان کرد: ستاد دیه در سال گذشته کمک‌های بلاعوض به افراد بی بضاعت کرده است و نقش موثری در آزادی زندانیان فقیر داشته است.
وی هشدار داد: مدیرانی را که در ارائه خدمات به مردم سهل انگاری می کنند، مورد بازخواست قرار می‌دهیم و اجازه نمی‌دهیم فضای بدبینی و بی‌اعتمادی در جامعه به یک موضوع رایج تبدیل شود.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه شهر یاسوج با تقدیر از عملکرد دستگاه قضایی استان در چند ماهه اخیر گفت: گزارش رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و وبیراحمد درباره وضعیت آسیب ها، جرایم و پرونده‌ها بسیار جامع و امیدوارکننده است.
وی گفت: خوشبختانه دستگاه قضایی استان کهگیلویه و وبیراحمد تاکنون امنیت را برقرار کرده و پناهگاه مردم و حقوق از دست رفته آنهاست به همین دلیل معتقدیم که شور و نشاط در جامعه همچنان برقرار است.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *