افزایش 11 درصدی معاینات پزشکی قانونی

1:15 - 19 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۶۹۲۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سلحشور گفت: طی سال 94 تعداد 25 هزار و 840 مورد معاینه (روزانه 70 مورد) در مرکز استان خراسان شمالی و شش مرکز پزشکی قانونی شهرستان‌های تابعه انجام گرفته است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی استان خراسان شمالی ، بابک سلحشور از افزایش 11درصدی معاینات پزشکی قانونی افزود: این رقم نسبت به سال 1393 که 23 هزار و 34 مورد بود، افزایشی یازده درصدی نشان می دهد.

مدیر کل پزشکی قانونی افزود: با وجود اینکه پزشکی قانونی استان در سال گذشته با کمبود شدید نیروی تخصصی مواجه بود ، مراکز پزشکی قانونی در شش شهرستان استان دایر و پاسخ‌گوی مراجعین بخش‌های مختلف بود.

طبق این گزارش بیشترین معاینه انجام شده در شهریور ماه با تعداد دو هزار و 335 مورد و کمترین معاینه در اسفند ماه با تعداد یک هزار و 610 مورد انجام شده اند.

نزدیک به نیمی ( 47 درصد) از معاینات انجام شده در سطح استان در مرکز استان انجام شده است و پس از آن شهرهای شیروان، اسفراین، آشخانه، فاروج، جاجرم و راز قرار داشته‌اند.
گفتنی است، خدمات پزشکی قانونی در چهار بخش کمیسیون، آزمایشگاه، معاینات و متوفیات انجام می‌شود. طی سالی که گذشت، در بخش‌های معاینات، متوفیات و آزمایشگاه شاهد افزایش تعداد مراجعین بوده‌ایم.

به گزارش روابط عمومی پزشکی قانونی خراسان شمالی طی سال 1394در بخش آزمایشگاه نیز شاهد افزایشی 12 درصدی در تعداد آزمایش های انجام شده بوده ایم. بدین ترتیب طی سال 1394، یک هزار و 903 مورد معاینه در بخش‌های سم‌شناسی و سرولوژی انجام شده که این تعداد در سال 1393 تعداد یک هزار و 675 مورد بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *