بوستان های منطقه 20 مهیای روز طبیعت شد/منطقه جنوبی تهران مزین به 200 هزار لاله رنگین

1:25 - 13 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۴۲۸۹
شهردار منطقه 20 گفت: فضاهای سبز شهری و امکانات رفاهی و عمومی آنها برای پذیرایی از شهروندان در روز طبیعت آماده است.
به گزارش گروه جامعه  ،سید احمد صفوی با بیان این مطلب گفت: با اجرای طرح استقبال از بهار تمامی بوستان ها و قطعه های فضای سبز منطقه 20 بازپیرایی و آماده میزبانی از شهروندان در روز طبیعت شده اند.
 
صفوی با اشاره به اینکه منطقه 20 دارای بیش از 130 بوستان است، افزود: امکانات رفاهی و عمومی فضاهای سبز اعم از روشنایی، زمین های ورزشی، بازی کودکان، سرویس های بهداشتی و اماکن تفرجگاهی برای استفاده بهینه خانواده ها بهسازی شده و شهروندان می توانند روزی به یادماندنی را تجربه کنند.
 
وی به ایجاد طرح های آبشار گل و آبنمای صخره ای در مجاورت بزرگراه امام علی(ع) اشاره کرد و ادامه داد: رویش 200 هزار گل لاله رنگین و 30 هزار شب بو در معابر، بوستان ها و میادین، زیبایی بصری شهر را دو چندان کرده و حال و هوای بهاری به فضای عمومی شهر بخشیده است.
 
صفوی با اشاره به اینکه عوامل مدیریت شهری در روز طبیعت نیز آماده باش هستند تا خدمات بهینه به شهروندان ارائه شود، افزود: توزیع کیسه های زباله، گشت خودروهای ملودی پسماند خشک و ارائه آموزش های مدیریت پسماند از طریق نمایش های هنری از دیگر فعالیت های روز طبیعت در بوستان ها است.
 
وی به فعالیت های فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر ویژه برنامه های نمایشی و هنری، ایستگاه های فرهنگی در بوستان ها و نقاط پرتردد دایر می شود و همچنین جشنواره فرهنگی و سرگرمی های ورزشی نیز در مجموعه ولیعصر(عج) پذیرای شهروندان است.
 
صفوی با اشاره به اینکه نماز جماعت در بوستان های نواحی اقامه می شود، افزود: بوستان های نغمه، شهید دستواره، جانبازان، ماهور، دانش و کانون امام خمینی(ره) از جمله محل های اقامه نماز جماعت و ویژه برنامه های فرهنگی و تفریحی در روز طبیعت است.
 
شهردار منطقه 20 خواستار مشارکت شهروندان در زمینه حفظ و مراقبت از محیط زیست و فضاهای سبز شهری شد و یادآور شد: نگهداشت فضاهای سبز بسیار ارزشمند تر از توسعه و احداث فضاهای جدید است.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *