سبقت کشورهای در حال توسعه در سرمایه گذاری بر روی انرژی های پاک

0:15 - 14 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۳۸۶۲
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
آمار برنامه محیط زیست سازمان ملل نشان می دهد که در سال میلادی 2015 کشورهای در حال توسعه برای نخستین بار از دنیای توسعه یافته در سرمایه گذاری انجام شده روی انرژی های پاک سبقت گرفتند.
به گزارش گروه اقتصاد ،آمار برنامه محیط زیست سازمان ملل (UNEP) نشان می دهد که در سال میلادی 2015 کشورهای در حال توسعه برای نخستین بار از دنیای توسعه یافته در سرمایه گذاری انجام شده روی انرژی های پاک سبقت گرفتند.

نکته برجسته ای که اطلاعات برنامه محیط زیست سازمان ملل نشان می دهد این است که چگونه سرمایه گذاری روی انرژی های پاک در جهان در حال توسعه از دنیای توسعه یافته پیشی گرفته ، به ویژه با توجه به کاهش چشمگیر سرمایه گذاری اروپا روی انرژی های تجدید پذیر این مهم ثبت شده است.
 
سرمایه گذاری چین روی انرژی های تجدید پذیر با رشد چشمگیری نسبت به سال 2014 به 103 میلیارد دلار رسیده و 36 درصد سرمایه گذاری انجام شده در جهان روی انرژی های پاک در سال 2015 به چین اختصاص دارد.
 
سرمایه گذاری آمریکا روی انرژی های تجدید پذیر در سال گذشته با یک پنجم افزایش به 44 میلیارد دلار رسید که به طور چشمگیری کمتر از سرمایه گذاری چین در این زمینه است.
 
سرمایه گذاری اروپا روی انرژی های پاک در سال میلادی گذشته با یک پنجم کاهش، به 49 میلیارد دلار رسیده است و به این ترتیب جهان در حال توسعه در این بخش نسبت به کشورهای صنعتی پیشی گرفته اند.
 
بر اساس آمار برنامه محیط زیست سازمان ملل، در سال میلادی گذشته نزدیک 286 میلیارد دلار روی انرژی های پاک سرمایه گذاری شده و این حجم سرمایه گذاری از بالاترین مقدار آن تاکنون، یعنی زمانی که جهان در سال 2011 به میزان 278 میلیارد دلار روی انرژی های تجدید پذیر سرمایه گذاری کرده بود، فراتر رفته است.
 
بر اساس آمار یو.ان.دی.پی، سرمایه گذاری جهانی روی انرژی خورشیدی در سال 2015 معادل 12 درصد نسبت به سال پیش از آن افزایش پیدا کرده و به بیش از 160 میلیارد دلار رسیده است.
 
همچنین سرمایه گذاری روی مهار انرژی باد نیز با چهار درصد افزایش نسبت به سال 2014 به 110 میلیارد دلار رسیده است.
 
آمار های منتشر شده نشان می دهد، سال 2015، سرمایه گذاری جهانی روی انرژی های پاک به طور چشمگیری از سرمایه گذاری روی تولید زغال سنگ و گاز پیشی گرفته و به بیش از دو برابر آن رسیده است.
 
انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *