کاهش 19 درصدي سرقت در تهران

15:19 - 10 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۳۷۷۵
فرمانده انتظامي تهران بزرگ از کاهش 19درصدی انواع سرقت در ايام نوروز خبر داد و گفت: با تلاش ماموران انتظامی تهران بزرگ در زمینه دستگیری سارقان موفق بودیم.
به گزارش خبرنگار ، سردار حسین  ساجدی نیا با اعلام اين خبر گفت:با اقدامات عملياتي و پيشگيرانه  در قبل از نوروز 95 و اجراي طرح هاي مختلف در سطح شهر تهران  و پبش بيني هاي لازم در زمينه پيشگري از وقوع جرائم از 27اسفند94 تا 10فروردین 95 شاهد کاهش چشمگير وقوع انواع سرقت ها نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته هستيم. 

ساجدی نیا در ابن خصوص اظهار داشت:تامين امنيت شهروندان و مسافران در تعطيلات نوروزي اولويت مهم فرماندهي انتظامي تهران بزرگ است بطوری که با راه اندازی 400 ایستگاه پلیس در محلات توانسته ایم احساس امنیت را نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دهیم و شاهد استقبال شهروندان تهرانی و مسافران از این طرح باشیم.
 
وي با بيان اينكه نيروهای پليس پایتخت در طرح انتظامي – ترافيكي نوروز 95 در حال ارائه خدمات به مردم هستند، خاطرنشان كرد:ايستگاه هاي انتظامي، ترافيكي و گشت هاي نوروزي شهري کار تامين امنيت پایتخت نشینان  و مسافران را بر عهده دارند.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اشاره به توسعه تکنولوژي و پيچيدگي جرايم به ويژه سرقت ها بر لزوم آموزش همگاني و احساس مسئوليت فردي و اجتماعي اقشار مختلف در حفظ و نگهداري از اموال و تجهيزات خود تاكيد كرد.
 
وي ادامه داد:همبستگي عملياتي براي جلوگيري از فرار مجرمان و سارقان حرفه اي بسيار حائز اهميت بوده به نحوي که باید با بکارگيري تمامي طرح ها از جمله طرح مهار از موفقيت آميز بودن هر گونه سرقت و جرايم مهم جلوگيري کرد. 

ساجدی نیا با اشاره به تاکيد فرمانده  ناجا مبني بر کاهش سرقت در شهرها به ویژه کلانشهری نظیر تهران گفت:عوامل اجرايي کلانتري ها و ایستگاه های پلیس عزم همگاني براي کاهش سرقت را در دستور کار خود قرار داده اند و به نظام مند کردن گشت هاي انتظامي اعم از گشت پياده موتوري،خودرويي و تلفيق پليس هاي تخصصي تاکيد شده است. 

اين مقام انتظامي به لزوم برنامه ريزي صحيح براي امنيت و آسايش عمومي تاکيد کرد و خواستار توجه هر چه بيشتر مسئولان به اين حوزه شد.

رئیس پلیس پایتخت در بخش دیگری از سخنان خود تصريح كرد: با نهادينه شدن نظم و قانون و ارتقاء مولفه هاي فرهنگ ديني و ارزشي در جامعه، انسجام‌ بخشي بيشتري در افزايش اقتدار ملي و امنيت عمومي نمايان مي‌شود به نحوي كه مي‌توان بازتاب آن را در آينه عمل و در تمامي عرصه‌ها و از جمله عرصه اقتصادي به خوبي مشاهده كرد. 

وي افزود:افزايش اعتماد اجتماعي به عنوان يکي از مهمترين بسترها در ساختارهاي اجتماعي و فرهنگي رويکردي است که در بستر ماموريت هاي مجموعه فرماندهي انتظامي تهران بزرگ در سال جديد دنبال مي شود و لازمه آن تقويت احساس مسئوليت و حسن انجام كار توسط كاركنان مي باشد. 

رئیس پلیس تهران  در پایان با اشاره به اینکه با شروع به کار قرارگاه نوروزي امام علي(ع) وقوعات سرقت کاهش و دستگیری سارقان نیز افزاش یافته بیان داشت:اشرافيت ، كنترل و نظارت بر عملكرد واحدهاي انتظامي با اولويت پيشگيري و برخورد قاطع با ناهنجاري هاي اجتماعي از جلمه ملزوماتي است كه بايستي در افزايش احساس امنيت اجتماعي در ايام تعطيلات نوروز بدان توجه و تاكيد شود. امسال وقوع سرقت در تهران 19 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می دهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *