رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کاهش 7 تا 30 درصدی جرایم در نوروز

13:57 - 10 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۳۷۲۶
فرمانده نیروی انتظامی گفت: جرایم کشور در نوروز بین 7 تا 30 درصد کاهش یافته است.
به گزارش گروه جامعه  ،سردار حسين اشتري در بازديد از اقدامات و عملكرد پليس خراسان رضوي  آموزش كاركنان را از اولويت هاي اساسي ناجا در سال جديد دانست.
 
وي همچنين از هموطنان خواست به تذكرات و راهنمايي هاي خدمتگزاران خود در نيروي انتظامي توجه كرده و با پليس همكاري كنند.
 
فرمانده ناجا با تاکيد بر اينکه براي كاهش جرايم و تخلفات بايد همه دستگاه ها و سازمان ها مسئوليت پذير باشند، گفت: اگر هر دستگاهي سهم خود را به خوبي انجام دهد ،در ايجاد و تحكيم نظم و امنيت موثراست.

سردار اشتري در مورد ظرفيت هاي مردم در كاهش تلفات جاده اي و افزايش ارتقاء نظم و انضباط اجتماعي گفت: يكي از برنامه هاي نیروی انتظامی استفاده از مردم به عنوان پليس افتخاري در سال هاي گذشته بوده كه در سال 95 نيز اين برنامه به عنوان اولويت هاي نيروي انتظامي با جديت دنبال می شود.
 
وي همچنين به شعار سال 1395 «اقتصاد مقاومتي ، اقدام و عمل » از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفت: اين شعار براي ناجا تدبير و فرمان است و به جهت اهميت خراسان رضوي بايد کاري کنيم که کمترين جرايم را در اين استان داشته باشيم.
 
فرمانده نيروي انتظامي  گفت: خوشبختانه در نوروز امسال تا كنون با تمهيدات و اقدامات ويژه پليس و همچنين به پشتوانه همكاري آگاهانه و احساس مسئوليت شهروندان فهيم و قانون مدار شاهد كاهش روزانه 5 تا 10 درصد وقوع تصادفات رانندگي نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ايم.
 
سردار حسين اشتري همچنين به كاهش 7 تا 30 درصدي وقوع جرايم در كشور اشاره كرد و گفت: جرايم خشن در سال گذشته  كاهش داشته و خراسان رضوي با اقدام هاي پيشگيرانه و پيش دستانه در اين عرصه پيشگام بوده است.
 
وي همچنين اظهار داشت :از مهم ترين علل كاهش وقوع جرايم در كشور، آموزش هاي همگاني و گسترده ، استفاده از تجهيزات بازدارنده از سرقت ها در مراكز خاص و بانك ها و پشتيباني و حمايت دستگاه قضايي از پليس در كنار عكس العمل سريع كاركنان نيروي انتظامي بوده كه در سال جديد بايد با جديت بيشتري آن را دنبال كنيم.
 
اين مقام ارشد انتظامي اظهار داشت: طرح هاي ابتكاري مانند استفاده از نگهبان محله براي حفاظت و مراقبت از منازل مسكوني و مراكز مختلف كه در خراسان رضوي امسال براي اولين بار به اجرا در آمد نيز در نوع خود مي تواند به عنوان يك الگوي موفق مطرح شده و در سال جدیدگسترش مي يابد.
 
وي از تلاش و اقدام هاي گسترده فرماندهي انتظامي خراسان رضوي در برقراري نظم و امنيت مطلوب و همچنين تامين نظم و امنيت زائران خراسان رضوي تشكر كرد و گفت: تصادفات رانندگي و وقوع جرايم در اين استان در ايام نوروز با كاهش روبرو بوده و اميدواريم در روزهاي باقي مانده از تعطيلات نيز اين روند ادامه يابد.
 
وي به شهروندان توصيه كرد در مسافرت هاي نوروزي ، زمان بازگشت به شهرهاي خود را مديريت كرده و از همين امروز برنامه ريزي كنند تا با حوصله و صبوري ، مسير برگشت به مقصد خود را طي كرده و شاهد متراكم شدن حجم ترافيك در روزهاي پاياني تعطيلات نباشيم.
 
 
وي پس از بازديد از قرارگاه نوروي امام علي (ع) در مشهد به ديدار و دلجويي از خانواده معظم شهيد حضرتي و جانباز شهيد زندي در مشهد رفت.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *