گردشگری داخلی منطقه بندی می شود

23:10 - 07 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۲۹۱۳
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
بازرس عالی ارزیابی عملکرد ستاد اجرایی خدمات سفر کشور گفت:‌ در راستای خارج‌کردن مقاصد سفر از فصلی بودن و تزریق اقتصاد گردشگری در سراسر کشور، ساماندهی گردشگران داخلی به‌صورت منطقه‌بندی کشور در دستور کار قرار دارد.
به گزارش ، محسن رنجبر گفت: فعالیت‌های گردشگری سبب رشد اقتصاد خرد و کلان و تزریق درآمد در جوامع محلی می شود که بی شک پیامد آن ارتقای سطح کیفی و کمی اقتصاد یک جامعه و اشتغال زایی در این حوزه است.

بازرس عالی ارزیابی عملکرد ستاد اجرایی خدمات سفر کشور گفت: ساماندهی گردشگران داخلی به‌صورت منطقه‌بندی کشوری به عنوان دومین محور برنامه سازمان مرکزی است که با ‌جدیت دنبال می‌شود و با اجرایی شدن آن مقاصد سفر از فصلی بودن خارج خواهد شد.

رنجبر با اعلام اینکه برای خارج کردن گردشگری استان اردبیل از فصلی بودن، برنامه ریزی‌های بسیاری انجام شده، تصریح کرد: در منطقه بندی کشور از نظر مقاصد جدید، این استان جزء منطقه دوم کشوری با محوریت پنج استان گیلان، قزوین، زنجان، اردبیل و آذربایجان شرقی قرار می گیرد.

 رنجبر با اشاره به نامگذاری سال جدید با ‌عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، تصریح کرد: در بند 50 آئین‌نامه اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در مورد برنامه ششم به افزایش آمار گردشگران خارجی به پنج برابر آمار فعلی تأکید شده و این نشان می‌دهد که گردشگری در اولویت ویژه و جزء یکی از برنامه‌های محوری توسعه کشور است.

وی اضافه کرد: استان اردبیل با هزاران آثار تاریخی، طبیعت بکر و جاذبه گردشگری نظیر شهر سرعین، بستری مهم برای توسعه گردشگری و رشد اقتصادی این استان محسوب می شود.

ناظر عالی ستاد خدمات سفر کشور گفت: حدود 10 درصد گردشگران خارجی که به کشورمان سفر می‌کنند را اتباع آذری تشکیل می‌دهند که اغلب از طریق مرز بیله‌سوار وارد کشورمان می‌شوند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *