رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کلاهبرداری به بهانه پیدا کردن کار در شرکت های خارجی

5:40 - 04 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۲۱۴۲
به راحتی با یک پیامک و وسوسه حقوق چند هزار دلاری کلاهبرداری می کنند.
به گزارش خبرنگار ،یکی از روش های جدید کلاهبرداری اینترنتی کاریابی پیامکی است. در اینروش کلاهداران با اراسال پیامک به طعمه های خود مدعی  می شوند یک شرکت معتبر اروپایی دنبال نیروی کار می گردد. افراد در پیامک خود مدعی می شوند با روزی سه ساعت کار در اروپا حقوق 4000 دلاری به فرد پرداخت می شود. معمولا افراد هم با خواندن این پیامک وسوسه شده و فکر می کنند یک کار خوب پیدا کرده اند.

در این روش مجرمان نامریی ابتدا اطلاعات فرد را می گیرند و برایش پیامکی  ارسال می کنند تا اطلاعات بانکی را در اختیار او قرار دهند. طعمه نیز بدون هیچ تحقیقی اطلاعات بانکی اش را در اختیار فرد قرار می دهد. در همین حال افراد زیادی نیز اطلاعاتشان را در اختیار این فرد قرار داده اند. فرد کلاهبردار نیز به راحتی از حساب های مالباخته پول برداشت کرده و به حساب یکی دیگر از طعمه های خود می ریزد او به میزانی  این کار را می کند که دیگر پول قابل ردیابی نباشد و از این طریق علاوه بر پول اندکی که به هر طعمه می دهد، میلیون ها تومان از حساب آنها برداشت می کند.

متاسفانه بسیاری از جوانان که قصد رفتن به خارج از کشور را دارند در دام این نوع کلاهبرداری  قرار می گیرند. جوانان فک می کنند می توانند به راحتی پول به دست اورند غافل از اینکه به راحتی تمام پول هایشان را هم از دست می دهند. بهتر است برای جلوگیری از گفتار شدن در دام اینگونه کلاهبدارها موضوع ارسال پیامک های اینچنین را به پلیس فتا اطلاع دهید تا بتوانیم با منتشر کنندگان آنها و کلاهبرداران نامریی مقابله کنیم.

چندی قبل کلاهبرداری که بهانه جذب کارگر خارجی برای کشورهای اروپایی دست به سرقت زده بود شناسایی و دستگیر شد. این متهم به راحتی توانسته بود بیش از 200 میلیون تومان را از 10 جوان جویای کار سرقت کند.

مورد دیگری که باید مد نظر قرار گیرد این است که  هیچ وقت شرکت های خارجی با ارسال پیامک درخواست کار نمی دهند و اگر چنین چیزی رخ داد مطمنا برای سه ساعت کار در روز کسی حاضر نیست 3000 تا 4000 هزار دلار حقوق بدهد. ارائه پیشنهاد های اغوا گر بدون شک مهمترین دلیل برای  شک کردن به موضوع  و امکان کلاهبرداری است. 

سرهنگ علیرضا آذرخش

سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *