چگونه از مودم خانگی خود محافظت کنیم

17:00 - 02 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۱۹۲۷
مودم خانگی شاید در نگاه اول تنها سرقت حجم مورد استفاده از آن به نظر بیاید اما به راحتی می توان با هک این دستگاهها جرایم اینترنتی سنگین را مرتکب شد.
به گزارش خبرنگار ،برخی کاربران بعد از دریافت مودم از شرکت‌های خدمات اینترنتی متاسفانه همان نام کاربری و رمز عبور پیش فرض را استفاده می‌کنند و نسبت به تغییر آنها هیچ‌گونه حساسیتی ندارند. این کار باعث می‌شود تا این کاربران به راحتی در دام مجرمان سایبری گرفتار و از طریق اکانت اینترنتی این کاربران در فضای مجازی جرم اتفاق بیفتد.
 
کاربران در برابر اکانت اینترنتی خود مسئول هستند و باید مراقب باشند تا از اکانت آنها سوء استفاده نشود. ایجاد نام کاربری و رمز عبور مناسب با بیش از 8 کاراکتر و ترکیبی از اعداد، حروف کوچک و بزرگ و علائم، ضروری است و به هیچ عنوان از مشخصات فردی یا سازمانی برای تعریف نام کاربری و رمز عبور استفاده نکنید.
 
تغییر نام کاربری و رمز عبور در فواصل زمانی کوتاه مثل 10 یا 20 روزه می‌تواند مانع از نفوذ هکرها برای سرقت از اکانت شما شود و در صورت نفوذ به‌زودی دسترسی آنها با تغییرات نام کاربری و رمز عبور از سوی شما قطع می‌شود.کاربران توجه داشته باشند که کنترل از طریق اینترنت را غیرفعال کنند، ولی امکان کنترل از طریق شبکه داخلی می‌تواند فعال باشد.
 
بیشترین سوء‌استفاده از اکانت اینترنت برای شرکت‌ها و موسسات است .در شرکت‌ها برای کاربران نام کاربری و پسورد متفاوت تعریف شود و در صورت قطع همکاری سریع این نام کاربری غیر‌فعال شود. همچنین به کارکنان در خصوص حفاظت از نام کاربری و پسورد اکانت اینترنت شرکت تاکید شود که در اختیار افراد یا همکاران دیگر قرار ندهند.
 
کاربران و مدیران فنی در‌خصوص به‌روز نمودن نرم‌افزار کنترل مودم باید دقت کنند.نسبت به برند و مدل مودم، نسخه‌های به روز نرم‌افزار کنترل مودم تهیه گردد و برای تهیه این نرم‌افزار سایت تولیدکننده مودم بهتر از سایت‌های متفرقه است، با دریافت این نرم‌افزار از سایت تولید‌کننده مودم، مودم خود را آپدیت کنید.
 
با وارد کردن آی‌پی آدرس در نوار آدرس مرورگر اینترنت و ورود به صفحه تنظیمات مودم و کلیک روی گزینه کلاینت می‌توانید ببینید چند سیستم به مودم شما متصل است و با کلیک کردن روی دکمه بلوک آن سیستم‌ها را از استفاده اینترنت از مودم خود محروم کنید.

سرگرد حمید کیانی

سرپرست اداره تشخیص جرایم پلیس فتا



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *