فرمان رهبر کره شمالی برای مقابله ارتش این کشور با تهدیدات خارجی

10:29 - 01 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۱۵۸۳
رهبر کره شمالی در جریان بازدید از تمرینان نظامی نیروی دریایی این کشور خواستار مقابله با تهدیدات خارجی شد.
فرمان رهبر کره شمالی برای مقابله ارتش این کشور با تهدیدات خارجیبه گزارش گروه بین الملل ؛ شبکه روسیاالیوم گزارش داد که کیم جونگ اون در جریان بازدید از تمرینات نظامی نیروی دریایی کره شمالی از آنها خواست که دشمنان این کشور را در دریا دفن کنند.

بنابر گزارش خبرگزاری مرکزی کره شمالی رهبر این کشور از روند اجرای تمرینات نظامی این کشور پس از رزمایش نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا اطلاع کسب کرده است.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی در این باره گزارش داد که تاریخ و مکان تمرینات نظامی نیروی دریایی کره شمالی مشخص نشده است.

منابع خبری روز جمعه اعلام کردند که کره شمالی از یک پایگاه شلیک موشک در جنوب غرب این کشور، یک فروند موشک بالستیک را به دریای ژاپن پرتاب کرده است.

سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد، این شلیک حدود 5:55 صبح روز جمعه (28 اسفند) به وقت محلی در منطقه‌ای در استان سوکچون در جنوب غرب این کشور پرتاب شد و با پرواز حدود 800 کیلومتر به دریای ژاپن فرود آمد.

وی به نوع این موشک اشاره ای نکرد، اما خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از منابع نظامی گزارش داد، این موشک ، نوعی موشک میان برد رودونگ بوده که تا 1300 كيلومتر برد دارد . موشک های بالستيک قادر به حمل كلاهک هايی با مواد انفجاری بسيار قوی و يا مواد شيميايی هستند.

روز سه شنبه، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به ارتش این کشور دستور داد برای پرتاب چند موشک بالستیک و آزمایش انفجار کلاهک هسته ای در مدت زمانی کوتاه آماده شوند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *