مهمترین دلایل تصادفات در نوروز/ 450 نفر امسال کمتر کشته شدند

13:55 - 28 اسفند 1394
کد خبر: ۱۵۱۱۷۹
رئیس پلیس راهور گفت: در تصادفات امسال 450 انسان کمتر از سال قبل کشته شدند.
مهمترین دلایل تصادفات در نوروز/ 450 نفر امسال کمتر کشته شدندبه گزارش گروه جامعه ، سردار  تقی مهری در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: در آستانه سال ۹۵ نیروی انتظامی ایران با برنامه ریزی که در حوزه ترافیکی و انتظامی انجام داده است سال خوب و ایمنی را برای هموطنان فراهم می کند.
 
وی ادامه د اد: پلیس راهنمایی و رانندگی برنامه ریزیهایی را برای سال ۹۵ انجام داده است و با حداکثر توان خود و آمادگی صد در صدی برای برقراری نظم در رفت آمد و در سطح جاده‌های داخل و بیرون شهر زمینه را فراهم می‌کند تا هموطنان بتوانند ایام خوبی را سپری کنند.  
 
وی افزود: نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی با برنامه ریزی‌هایی که در سالهای گذشته داشته است از سال ۸۴ تا پایان ۹۳ بیش از ۱۰ هزار نفر کمتر در تصادفات کشته شدند.  
 
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: آمار کشته‌ها در سال ۸۴ بیش از ۲۷ هزار و ۷۰۰ نفر و تا پایان سال ۹۳ به ۱۶ هزار و ۸۷۲ نفر کاهش پیدا کرده است که ۴۰ درصد نسبت به سال ۸۴ کاهش داشته است. 
 
وی با بیان اینکه امروز با افزایش سفر‌ها در کشور مواجه هستیم گفت: با توجه به شرایط زندگی امروزه نیل به سفر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.  
 
وی ادامه داد: در ۱۰ ماه سال ۹۴، ‌ کشته‌ها نسبت به سال گذشته ۴۵۰ نفر کاهش داشته که بیانگر رعایت قانون و مقررات توسط مردم و همکاری بین پلیس و همه دستگاه‌های امدادی کشور است.  
 
وی افزود: ۱۴ هزار نفر در ۱۰ ماهه امسال در تصادفات جان خود را از دست دادند که ۲۲ درصد آنان عابر پیاده بودند که بیانگر این است که عابران باید به قوانین بیشتر توجه کنند و از این تعداد ۲۴ درصد  موتورسیکلت‌سوار‌ها بودند.  
 
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: اگرچه نسبت به سال گذشته کاهش تلفات را داشتیم اما براساس تحقیقی که در سال ۹۳ انجام دادیم، ۷ درصد درآمد تولید ناخالص ملی کشور در تصادفات به هدر رفته است که این نیازمند توجه ویژه‌ای در این بخش است.  
 
وی ادامه داد: تعدادی از متخلفان باعث ایجاد خسارت به بقیه می‌شوند به طوریکه امسال ۳ هزار راننده متخلف باعث کشته شدن بیش از ۱۴ هزار نفر شدند که باید اقدامات کنترلی نسبت به کسانی که رعایت نمی‌کنند صورت گیرد.  
 
وی تصریح کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی در همه سطوح حضور فعالی دارد تا در سال جاری شاهد کاهش تصادفات و تلفات باشیم و در نوروز ۹۵ با رعایت قوانین و مقررات به سمت کاهش تخلفات پیش برویم.  
 
سردار مهری گفت: کسانی که قوانین را رعایت می‌کنند توسط تعداد اندکی از متخلفان مورد اذیت قرار می‌گیرند و این دسته باید با رعایت قوانین و مقررات خسارت کمتری را به دیگران وارد کنند.  
 
وی ادامه داد: سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، انحراف به چب، خواب‌آلودگی از جمله دلایلی است که بیشترین تاثیر را در تلفات جاده‌ای داشته است که در نوروز گذشته ۳۸ درصد افرادی که جان خود را از دست داده‌اند به این دلیل بوده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *