قول ظریف برای حل مشکل تحریم های بانکی

21:00 - 24 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۹۲۰۸
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خوانساری گفت: بانک‌ها برای ارتباط با ایران جریمه‌های زیادی به آمریکا داده‌اند اما آقای ظریف قول داده است که این مشکل برطرف شود.
به گزارش مسعود خوانساری گفت: برخی مسائل بانک‌ها و بیمه‌های خارجی در ارتباط با ایران هنوز وجود دارد و مشکلات بانک‌های درجه دو و سه تقریباً در حال حل شدن است اما مسائل مربوط به بانک‌های درجه یک حل نشده است.

وی افزود: بانک‌ها برای ارتباط با ایران جریمه‌های زیادی به آمریکا داده‌اند اما آقای ظریف قول داده است که این مشکل برطرف شود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران در توضیح اضافه کرد: در تماس آقای ظریف با آقای جان کری صحبت شده است تا این مشکل برطرف شود.

خوانساری در ادامه صحبت‌های خود درباره زیر بار نرفتن بانک‌های بزرگ برای همکاری با ایران، گفت: تحریم‌های اولیه آمریکا برداشته نشده  اما تحریم‌های اتمی برداشته شده است و بانک‌ها نگران تشخیص ناصحیح میان تحریم‌های اولیه و اتمی هستند.

وی اضافه کرد: این امر باعث نگرانی بانک‌ها از غضب آمریکا و جریمه شدن دوباره بانک‌ها است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران در ادامه صحبت‌هایش تأکید کرد: سفر هیئت تجاری به آلمان بعد از رفع تحریم‌ها یک دوره آموزشی برای ما بود زیرا ما هفت تا هشت سال روابطمان با دنیا قطع شده بود.

وی گفت: بانک‌ها و بیمه‌های خارجی هنوز به‌طور کامل برای ارتباط با ایران نیامده است. خیلی از بانک‌ها روش‌های گشایش ال‌سی را فراموش کرده‌اند. 

خوانساری گفت: آمدن 150 هیئت تجاری خارجی به ایران قبل از رفع تحریم باعث آب شدن یخ ارتباط با ایران شده است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به ملاقات‌های متعدد خود با وزرا و شهردار ایالت باواریا و شهر برلین اظهار کرد: برگزاری مذاکراتی در این سطح نشان دهنده علاقه آلمانی‌ها برای گسترش روابط اقتصادی با ایران است.

خوانساری تأکید کرد: برای برقراری ارتباطات مؤثر میان شرکت‌های کوچک و بزرگ ایرانی با همتایان خارجی خود مشخصات شرکت‌های داخلی به‌صورت دقیق در اتاق بازرگانی ثبت می‌شود تا در سفرهای آینده بتوانیم ارتباطات مؤثرتری داشته باشیم.

وی همچنین افزود: برای بهره برداری مناطق بازرگانان از این سفرها یک و نیم تا دو ماه قبل از عزیمت مشخصات سفر به اطلاع بازرگانان خواهد رسید.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *