تجلیل از فعالان عرصه اقامه نماز در زندان‌های کردستان

13:04 - 23 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۸۵۲۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
با حضور مدیرکل زندان‌های کردستان از پرسنل، سربازان و مددجویان فعال در عرصه نماز تجلیل شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی اداره کل زندانهای کردستان، طی همایشی که در محل مجموعه فرهنگی و ورزشی امام علی (ع) زندان مرکزی سنندج و با حضور جمعی از مسئولین استانی برگزار شد، فعالان عرصه اقامه نماز در زندانهای کردستان مورد تجلیل قرار گرفتند.

حجت الاسلام و المسلمین درویشی سخنران این مراسم با بیان احادیثی از پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار (ع) در خصوص نماز گفت: عبادات ما همه دارای حقایقی است، دارای اسرار و گنجینه‌هایی است که انسانِ عابد، باید تلاش کند به آن اسرار و گنجینه‌ها راه پیدا کند.

وی افزود: هدف از انجام عبادات این نیست که صرفاً جنبه ظاهری و فیزیکی آنها مراعات شود بلکه آنچه که مهم است این است که این اعمال و رفتار و این مناسک، راهی را برای انسان عابد باز کند که در حقیقت به محتوا و درون و باطن این اعمال راه پیدا کند.

این کارشناس مذهبی با تاکید بر توجه به احکام و آداب نماز گفت: عبادات عموماً دارای احکامی است که الزاماً باید رعایت شوند. علاوه بر آن احکام، دارای آدابی است که آن آداب در بالا بردن کیفیت عبادت نقش مؤثری دارد و علاوه بر آن آداب، دارای اسراری است که از طریق این عملی که انجام می‌گیرد انسان به آن حقیقت و به آن سرّ، می‌تواند راه پیدا کند.

اسداله گرجی زاده مدیرکل زندانهای کردستان و رئیس ستاد اقامه نماز زندانهای این استان نیز  هدف از برگزاری این همایش را تجلیل از فعالان عرصه فریضه الهی نماز و همچنین ترغیب دیگر پرسنل، سربازان و مددجویان به حضور هرچه بیشتر در اقامه نماز جماعت در مجموعه دانست و گفت: یکی از ابزارهای مهم اصلاحی و تربیتی در زندانهای کردستان در راستای بازسازگاری اجتماعی مددجویان،  استفاده از برنامه های دینی و مذهبی بالاخص اقامه نماز در میان آنان می باشد.

گرجی زاده یکی از مهم ترین عوامل جلوگیری از آسیب های اجتماعی را نماز عنوان کرد و افزود: باید روحیه خداترسی را در دل مردم قرار دهیم که این خود سلامت روحی جامعه را تضمین خواهد کرد.

مدیرکل زندانهای کردستان هم چنین به موضوع ترک سیگار در زندانهای استان از سال ۸۹ تاکنون نیز اشاره کرد و گفت: ترک سیگار و ممنوعیت مصرف آن در زندانها کاری بسیار دشوار می باشد اما مسئولین خوشفکر و دلسوز زندانهای استان با پرکردن اوقات فراغت مددجویان با استفاده از برنامه های هدفمند فرهنگی و مذهبی از جمله نماز، توانسته اند فرآیند این کار دشوار و حساس را  آسان نکنند.

طالبی مدیر ستاد اقامه نماز زندانهای کردستان نیز که در این همایش حضور داشت به کسب عنوان دستگاه برتر توسط اداره کل زندانهای این استان طی چند سال اخیر و در حوزه اقامه نماز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ستاد اقامه نماز زندانهای کردستان طی چند سال اخیر توانسته عنوان برتر را در بین دستگاه های اجرایی استان به خود اختصاص دهد و این مهم را حاکی از توجه مسئولین زندانهای این استان به اقامه نماز در این مجموعه های اصلاحی و تربیتی دانست.

در پایان این همایش از پرسنل، سربازان و مددجویان فعال در عرصه نماز با اهدای لوح سپاس و هدایایی به رسم یادبود قدردانی شد.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *