مربی سنگدلی که کودکان را در مهد کتک می زد/ میوه های سمی پاکستانی

6:50 - 12 فروردين 1395
کد خبر: ۱۴۸۳۰۲
شایعات گاهی مرزهای جغرافیایی یک کشور را هم در می نورددد و به سوژه روز کشوری دیگر تبدیل می شود.
مربی مهد کودکی که کودکان را تنبیه می کرد/ میوه های سمی پاکستانیبه گزارش خبرنگار ،ابهت شان پوشالی بود. بعد از چند ساعت یا چند روز خیلی زود دروغ بودنشان مشخص می شد اما به راحتی در این مدت می توانست مردم یک شهر یا استان را بهوحشت بیاندارد. در سالی که گذشت تلگرام به راحتی به مهمترین منبع پخش شایعات تبدیل شد. در زیر دو نمونه از شایعات منتشر شده در این برنامه موبایلی که باعث وحشت شده بود را می خوانید. 

مربی که کودکان را در مهد تنبیه می کرد

چند ماه قبل برای اولین بار فیلم تنبیه  کودکان یک مهد کودک توسط پرستار مهد در چند گروه تلگرامی پخش شد. مربی مهد با زدن کودکان از انها می خواست به زورغذا بخورند و ساکت باشند.  انتشار این عکس موجی از وحشت را درمیان پدر و مادرانی که فرزندانشان را در مهد کودک می گذارند به راه انداخت. عده ای معتقد بودند این مربی در مهدی در تهران کار می کند و برخی می گفتند در یکی از شهرستان های اطراف تهران است اما بازهم خیلی زود این شایعه برملا شد و مشخص شد این فیلم متعلق به اربیل عراق است. سطح شایعات تا جایی پیش رفت که خبرهایی از دستگیری و به زندان افتادن مربی متخلف منتشر شد.

میوه های سمی

یکی از شایعات دیگری بسیار فراگیر شد ورود میوه های سمی از پاکستان بود. منتشر کنندگان این شایعه ادعا کرده بودند یک بار نارنگی پاکستانی مسموم وارد کشور شده و داخل این میوه کرم خاصی وجود دارد که اگر دقت نکرده و آن را بخورید به انواع بیماری دچار می شوید. این شایعه آنقدر فراگیر شد که مسئولان وزارت بهداشت و بازرگانی مجبور به واکنش و تکذیب آن شدند. با این وجود چند روز بعد نیز بازهم این شایعه در گروه های تلگرامی دست به دست می شد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *