جرائم خشن در استان فارس نسبت به سال گذشته کاهش یافته است

23:30 - 22 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۸۲۶۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رحمانیان گفت: موجودی پرونده های قضایی استان فارس در دادگاه ها و شورا های حل اختلاف نسبت به سالیان گذشته به کمتر از نصف کاهش یافته ودر کنار آن امنیت مناسبی در سطح استان ایجاد شده است.
جرائم خشن  فارس نسبت به سال گذشته کاهش یافته استبه گزارش گروه حقوقی وقضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، احمد رحمانیان در آیین تودیع و معارفه دادستان شهرستان داراب از بالا رفتن سطح امنیت در استان فارس در سال جاری خبر داد و گفت :با تلاش ها و اقدامات صورت گرفته از سوی دادگستری استان فارس در سال جاری مقوله امنیت به طور نظام مند دنبال گردید و بدین منظور دستورالعمل مدیریت پرونده های مهم به صورت منظم  تدوین و اجراء شد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان فارس  در ادامه در خصوص جرائمی مانند قتل های عمد، تجاوز به عنف، سرقت های مسلحانه و آدم ربایی، جرائم اقتصادی و جرائم مهم مواد مخدر نیز بیان داشت: این گونه جرائم توسط رئیس کل دادگستری استان و مسئولین قضایی مستقیماً  شناسایی، نظارت ومدیریت قضایی می شوند.

وی در آیین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان داراب تأکید کرد: کسانی که به هر نحوی بخواهند در نظم و امنیت عمومی استان و این شهرستان  خللی ایجاد کنند باید بدانند که دستگاه قضایی استان بدون هیچ اغماضی با این افراد برخورد قاطع و قانونی می کند.

قاضی رحمانیان در این مراسم  یکی از وظایف مهم دادستان را احیای حقوق عامه دانست و گفت : دادستان به عنوان مدعی العموم در مواردی که حقوق عمومی ، سلامت و امنیت افراد جامعه در پی اقداماتی از قبیل حفر چاه های غیر مجاز، احداث صنایع آلاینده و عرضه مواد غذایی غیر بهداشتی وآلود و...  به خطر بیافتد بنا به تکلیف قانونی وارد و از حقوق جامعه دفاع می کند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: امروزه برخی از دستگاه ها به وظایف قانونی خود به درستی  عمل نکرده و یا سهل انگاری می کنند و از آن جا که احیای حقوق عامه نباید منحصر به  ورود و رسیدگی  از سوی دادستان باشد لازم است سایر دستگاه ها  و نهادها  در این زمینه  پیشرو باشند.

دبیر شورای پیشگیری از جرم استان فارس اظهار داشت: در جوامع در حال توسعه مثل کشور ما در حال گذر از یک زندگی سنتی به یک زندگی صنعتی می باشیم باید دقت و مراقبت نماییم در این انتقال ارزشهای اصیل و خوب حاکم بر جوامع سنتی از قبیل، ایثار، گذشت، عفو، کمک به همنوع، مشارکت در کار خیر و غیره متزلزل نگردد.

 این مقام قضایی اضافه کرد: با افزایش کنترل اجتماعی بصورت رسمی یا غیر رسمی شاهد کاهش جرایم خواهیم بود.

رحمانیان همچنین گفت: اگر جامعه در مقابل جرم و و آسیب  بی تفاوت باشد زمینه ارتکاب جرائم عمومی افزایش پیدا می کندو مقابله با بزهکاری تنها وظیفه دستگاه عدالت کیفری نیست ومردم با مشارکت جمعی نقش مهمی در پیشگیری و مقابله ایفا کنند .

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس در ادامه از ظرفیت مناسب و بسترهای فرهنگی ، مذهبی و وجود علما و بزرگان شهرستان داراب به عنوان نقطه قوت در این حوزه قضایی نام برد و افزود: با مشارکت همگانی مردم و همه نهادها و دستگاه ها و حوزه پیشگیری از وقوع جرم  این شهرستان می توان زمینه  و بستر ارتکاب به جرائم بویژه جرائم مهم  را از بین برد.

گفتنی است در پایان از تلاش واززحمات قاضی محمود بهرامی  دادستان عمومی و انقلاب داراب تجلیل و با حکم رئیس قوه قضائیه ، حجت الاسلام والمسلمن خورشیدی به سمت دادستان شهرستان داراب منصوب شد.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی امام جمعه داراب نیز ضمن تقدیر از تلاش های دادستان پیشین داراب گفت: شهرستان داراب دارای چند بخش بزرگ و نیازمند توجه مسئولان قضایی جهت توسعه ساختار قضایی این شهرستان است.

وی خواستار  توجه به گستردگی شهرستان داراب و تأسیس دادگاه دربخشهای داراب شد.

فرماندار داراب نیز طی سخنانی گفت: مرحله دوم انتخابات در آینده نزدیک برگزار می شود و ما باید فضای انتخابات را طوری مدیریت کنیم که مردم به صورت خود جوش به پای صندوق های رأی حاضر شوند و رأی خود را در فضای کاملا آرام و آزادانه به صندوق بیاندازند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *