روسیه مصمم به اجرای قراردادهای خود با ایران است/ خواب تجزیه سوریه تعبیر نخواهد شد

16:59 - 19 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۷۰۱۲
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مانع جدی در خصوص انتقال امکانات دفاعی از روسیه به ایران نمی بینم و روسیه مصمم است قراردادهایی که با ایران در این زمینه امضا کرده را اجرا کند.
روسیه مصمم به اجرای قراردادهای خود با ایران است/ خواب تجزیه سوریه تعبیر نخواهد شدبه گزارش گروه سیاسی ،علی اکبر ولایتی روز چهارشنبه پس از دیدار ماسیمو دالما نخست وزیر سابق ایتالیا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص انتقال موشک های اس 300 از روسیه به ایران اظهارداشت: در ملاقاتی که دو هفته پیش با وزیر دفاع روسیه داشتم، گفت که روسیه مصمم است به این که قراردادهایی که با ایران امضا کرده که از جمله آنها موشک ضد هوایی و سایر اقلامی که مورد موافقت ایران و روسیه قرار گرفته را اجرا کند.

ولایتی در پاسخ به سوالی درباره آینده روابط ایران و اروپا گفت: روابط ایران و اروپا آینده ای نسبتا امید بخشی است برای این که اروپا سعی می کند سیاست خود را در مسایل مختلف خصوصا در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا متمایز از سیاست آمریکا کند برای این که در طی هفته ها و ماه های اخیر افراد مختلفی به صورت مقامات رسمی و مقامات دیگر در حوزه های مطالعاتی به ایران آمده اند.

وی افزود: همگی بر این اعتراف دارند که ایران به عنوان مقتدرترین کشور منطقه می تواند نقش ارزشمندی در ایجاد صلح و آرامش در منطقه ایفا کند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک همچنین با اشاره به ملاقات خود با ماسیمو دالما گفت: وی از حزب سوسیالیست است و در راس اهداف سوسیالیست اروپا مجموعه ای را در بروکسل تشکیل داده اند که در رابطه با مسایل مهم بین المللی به خصوص منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا فعالیت دارند.

ولایتی با اشاره به تبادل نظر به عمل آمده با دالما درخصوص مسایل و مشکلات منطقه تصریح کرد: نخست وزیر سابق ایتالیا قبول داشت که باید با تروریست هایی که در منطقه هستند مقابله کرد و در عین حال به دنبال یک صلح عادلانه در سوریه هستند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به گفت وگوی خود در موارد مختلف با دالما گفت: حفظ تمامیت ارضی سوریه که مهم ترین موارد است تا آنجایی که مربوط به ایران است، ایران از حکومت قانونی و مردم سوریه دفاع می کند.

ولایتی ادامه داد: من برای دالما تشریح کردم که چرا ایران از سوریه دفاع می کند. سوریه یک کشور دوست با سابقه دوستی 37 ساله برای ماست و رابطه استراتژیک با این کشور داریم که مورد تهاجم کشورهای بیگانه و تروریست های دست پرورده بیگانگان قرار گرفته و از ایران درخواست کمک می کند.

وی با تاکید بر این که امنیت سوریه، امنیت منطقه و امنیت ایران است اظهار داشت: دفاع از امنیت سوریه، دفاع از امنیت ایران است و باتوجه به آتش بس برقرار شده که از سوی معارضین مورد نقض قرار گرفته، امیدواری زیادی نسبت به برداشته شدن گام های بعدی نیست.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک اضافه کرد: علی الخصوص که آمریکایی ها گویی این آتش بس را به بهانه نقض شدن که نوعا هم کسانی که مورد حمایت آمریکا هستند آن را نقض می کنند، به دنبال طرح ب هستند و برای این که دخالت بیشتری در سوریه بکنند در حال ساختن پایگاه نظامی در این کشور هستند.

ولایتی تصریح کرد: در نهایت اگر بتوانند که مردم سوریه اجازه آن را نخواهند داد، می خواهند این کشور را تجزیه کنند که این در نهایت به نفع صهیونیست ها تمام خواهد شد.

وی تاکید کرد: این خواب آنها تعبیر نخواهد شد و سوریه متحد باقی خواهد ماند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *