35 عضو گروه "طالبان" در افغانستان کشته شدند

13:05 - 19 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۶۵۲۹
وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که 35 عضو گروه طالبان در 24 ساعت گذشته در مناطق مختلف این کشور کشته و 7 تن از آنان نیز بازداشت شدند.
35 عضو گروه به گزارش سرویس بین الملل وزارت دفاع افغانستان روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که در این عملیات که در استان های ارزگان، ننگرهار، بلخ، غزنی، قندوز و بغلان انجام شد، 4 تن دیگر از عناصر طالبان زخمی شدند و تعدادی سلاح و مقادیری مهمات نیز بدست نیروهای ارتش افتاد.

در این بیانیه آمده است: 20 عضو گروه طالبان در شهرستان «دهراود» استان ارزگان 5 تن در شهرستان «کشنده» استان بلخ و 4 تن از آنان در شهرستان «قره باغ» استان غزنی و 6تن دیگر در استان های قندوز و بغلان کشته شدند.

وزارت دفاع افغانستان همچنین در بیانیه خود از کشتبه شدن 5 تن از عناصر گروه تروریستی داعش در 24 ساعت گذشته در استان ننگرهار واقع در شرق این کشور خبر داده است.

در بیانیه وزارت دفاع افغانستان افزوده شده است که 20 عدد راکت «بی ام یک»، 20 راکت آر پی جی 10 عدد راکت 82 ملی متری، 5 عدد راکت هواپیما و مقدار مهمات و تجهیزات دیگر در عملیات نظامیان علیه طالبان بدست نیروهای افغان افتاد.

این بیانیه افزود: در شبانه روز گذشته 10 سرباز ارتش افغانستان نیز در درگیری با شبه نظامیان طالبان، جان خود را از دست داده اند.

درگیری میان نظامیان افغان و گروه طالبان در استان های مختلف این کشور در شرایطی صورت می گیرد که دولت افغانستان خود را برای گفت و گوهای صلح با این گروه آماده می کند و با وجود انتشار اطلاعیه طالبان مبنی بر شرکت نکردن در گفت و گوهای صلح، اما منابع دولتی می گویند این گفت و گوها با تاخیر انجام خواهد شد.

گفت وگوهای صلح طالبان قرار بود هفته اول ماه مارس مطابق با نقشه راهی که چهار کشور افغانستان، پاکستان، چین و امریکا، تدوین کرده بودند، در اسلام آباد پایتخت پاکستان برگزار شود.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *