ایجاد کارگروه عملیاتی شدن آیین‌نامه مراقبت بعد از خروج معتادان در سیستان و بلوچستان

22:20 - 18 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۶۴۲۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
محمدعلی حمیدیان گفت: هدف از تشکیل کارگروه عملیاتی شدن آیین‌نامه مراقبت بعد از خروج معتادان سیستان و بلوچستان، اصلاح و باز اجتماعی شدن آسیب دیدگان اجتماعی به ویژه معتادان بهبود یافته است.
به گزارش گروه حقوقی وقضائی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان، حمیدیان در خصوص موضوع اعتیاد بیان کرد: امروزه مسئله اعتیاد شکل مخاطره‌آمیز و کاملاً پیچیده‌ای به خود گرفته و این آسیب اجتماعی بستر بروز بسیاری از جرائم و انحرافات اجتماعی است.

حمیدیان با تشریح ساز و کار اجرایی کارگروه عملیاتی نمودن آیین‌نامه مراقب بعد از خروج معتادان گفت: این کارگروه با مشارکت نهادها و سازمان‌های متولی همچون شهرداری، بهزیستی، اداره کل زندان‌ها، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تشکیل شده و توسعه حمایت از افرادی که تصمیم به درمان گرفته و در مراحل بعد از ترک هستند را مدنظر قرار می‌دهد.

معاون رئیس کل دادگستری استان در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم خاطرنشان کرد: این آیین‌نامه ویژه معتادانی است که در مراکز ترک اعتیاد اجباری نگهداری می‌شوند و فراهم کردن بسترهای لازم برای حضور معتادان در برنامه‌های درمان، بازتوانی، کاهش آسیب و جلسات گروه‌های خودیاری از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این آیین‌نامه است.

حمیدیان با تأکید بر ضرورت مشارکت میان سازمانی در تحقق اهداف کارگروه خواستار تعامل مناسب تمام سازمان‌ها در اجرایی شدن آیین‌نامه مراقبت بعد از خروج معتادان شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *