حضور سازمان بازرسی کل کشور در هجدهمین نشست هیأت مدیره انجمن آمبودزمان آسیایی در ژاپن

10:13 - 18 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۶۰۱۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
هجدهمین نشست اعضاء جدید هیأت مدیره انجمن آمبودزمان آسیایی عصر روز دوشنبه در توکیو آغاز به کار کرد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، ناصر سراج در رأس هیأتی در هجدهمین جلسه هیأت مدیره انجمن آمبودزمان آسیایی که در توکیو در حال برگزاری است، به‌عنوان خزانه‌دار کل این انجمن حضور یافته است.

همکاری‌های علمی و عملی و تبادل جدیدترین یافته‌های آمبودزمانی در امر رسیدگی به شکایات مردمی از دستگاه‌های اجرایی و دولتی و بهره‌مندی از تجارب و ظرفیت‌های یکدیگر و اتخاذ تصمیمات برای طرح در مجمع عمومی انجمن ازجمله موضوعات این نشست تخصصی است.

پاکستان، ایران، آذربایجان، هنگ‌کنگ، چین، ژاپن، مالزی، اندونزی و تاتارستان روسیه از اعضاء هیأت مدیره انجمن آمبودزمان آسیایی هستند. سازمان بازرسی کل کشور عهده‌دار مسئولیت آکادمی آموزشی آمبودزمان آسیایی نیز می‌باشد.

گفتنی است جلسه منطقه‌ای اعضاء آسیایی مؤسسه آمبودزمان بین‌المللی(International Ombudsman Institute) نیز در ژاپن و با حضور دبیرکل مؤسسه مزبور و کشورهای ایران، جمهوری کره، تایلند، آذربایجان، سریلانکا، ژاپن، اندونزی، أردن، تیمورشرقی، ماکائو و پاکستان در حال برگزاری است. وزارت داخلی و ارتباطات ژاپن، که به‌عنوان آمبودزمان این کشور محسوب می‌شود؛ میزبان این نشست است.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *