افتتاح دادگاه عمومی بخش مرزن آباد

11:17 - 15 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۴۳۷۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
دادگاه عمومی بخش مرزن آباد با حضور حجت الاسلام و المسلمین تقوی فرد رئیس کل دادگستری استان مازندران افتتاح شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین تقوی فرد در مراسم افتتاح دادگاه عمومی بخش مرزن آباد با اشاره به این که تحقق دادگاه عمومی این بخش یکی از درخواست‌های دیرینه مردم و مسئولان منطقه بوده است، افزود: افتتاح دادگاه بخش در هر حوزه کار بسیار مشکلی است؛ زیرا تاسیس یک دادگاه بخش نیاز به امکانات ، نیرو کادر قضایی و اداری و دیگر هزینه های جانبی دارد. دستگاه قضایی گرچه با کمبود نیرو قضایی و اداری مواجه است، ولی به علت ضروری بودن این منطقه، دادگاه عمومی بخش مرزن آباد افتتاح شد.

رئیس کل دادگستری استان مازندران در ادامه با اشاره به جایگاه قضا و قضاوت گفت: جایگاه قاضی جایگاه بسیار حساسی است و در مورد قضا و قضاوت در قران کریم نیز به آن اشاره شده است.

 وی همچنین به جملات گوهر بار قران کریم اشاره کرد و افزود: قضاوت یک مقوله بسیار مهم در جامعه است و قاضی می تواند عدل و عدالت و همچنین آرامش و صلح را در یک جامعه حکمفرما کند.

قاضی باید با قضاوت بیطرفانه در گسترش عدل و عدالت کوشا باشد و تحقق این امر جز با عنایات خداوند متعال و تلاش در مسیر حق بودن میسر نخواهد شد.

خزایی، رییس دادگاه بخش مرزن آباد در این مراسم نیز با ابراز امیدواری از این که تاسیس این دادگاه سبب خیر و منشاء خدمات ارزنده برای مردم شریف این دیار باشد، گفت: حوزه قضایی مرزن آباد یکی از وسیع ترین حوزه های قضایی بخش در استان مازندران است و قسمت زیادی از جاده معروف کندوان در این بخش قرار دارد و از آنجا که یکی از سنگین ترین، پر ترددترین و پرترافیک ترین جاده های کل کشور محسوب می شود، می طلبد که مجموعه ای با کادر اداری و قضایی کامل و قوی به کار خود ادامه دهند.

شایان ذکر است، در ادامه مراسم طی حکمی به پیشنهاد معاون قضایی رییس کل ورییس شورای حل اختلاف و با موافقت رییس کل دادگستری استان خزایی ریاست دادگاه بخش خرم آباد به عنوان رییس دادگاه بخش و رییس شورای حل اختلاف بخش مرزن آباد و  باقری به عنوان رییس دادگاه بخش ورییس شورای حل اختلاف دادگاه بخش خرم آباد معرفی شدند.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *