همکاری "الجزایر و روسیه" در زمینه انرژی هسته ای

10:00 - 15 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۴۲۲۴
شرکت روس آتوم روسیه که در زمینه انرژی هسته ای فعالیت می کند اعلام کرد که الجزایر و روسیه در زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای همکاری می کنند.
همکاری به گزارش سرویس بین الملل شبکه روسیا الیوم روز جمعه به نقل از شرکت روس آتوم اعلام کرد که الجزایر و روسیه برای تقویت همکاری در زمینه استفاده مسالمت آمیز از انرژی هسته ای تفاهم نامه ای را امضا کرده اند.

بر همین اساس سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه گذشته در سفر خود به الجزیره گفت: الجزایر و روسیه ماه مارس آینده امکان ساخت نیروگاه برق هسته ای را در الجزایر بررسی خواهند کرد.

الجزایر سپتامبر 2014 توافقنامه مشترکی را با روسیه در زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای امضا کرد که ساخت نیروگاه های هسته ای، مرکز پژوهش های هسته ای در الجزایر و استفاده از نیروگاه های هسته ای برای تولید انرژی حرارتی، شیرین کردن آب، استفاده از فناوری هسته ای در کشاورزی، خاک شناسی، منابع آب، صنعت و پزشکی از جمله زمینه های همکاری طرفین است.

الجزایر پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای را در سال 1995 امضا کرد و همیشه بر جهان عاری از سلاح های هسته و ضرورت اجرای این اصل توسط همگان تاکید کرده است.

الجزیره همچنین از توافق هسته ای ایران با کشورهای غربی و لغو تحریم ها علیه تهران استقبال کرده و این توافق را تاکیدی بر مسالمت آمیز بودن برنامه هسته ای ایران دانست که منجر به داشتن فناوری صلح آمیز هسته برای مقاصد صلح آمیز می شود.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *