توزیع 4هزار تن میوه قاچاق/ میوه‌ها با واسطه شهرداری به دست مصرف‌کننده‌ها برسد

11:30 - 11 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۲۸۵۲
رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه وزیر جهادکشاورزی جهادگر بی ادعایی است، از وضعیت حریم شهر تهران ابراز نارضایتی کرد و گفت: حدود هزار هکتار از زمین های اطراف تهران درگیر مشکلات حریم هستند که نیاز به توجه ویژه دولت دارند.

به گزارش گروه جامعه ، محمد حقانی در دویست و چهل و سومین جلسه شورا پس از ارائه گزارش وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: بخشی از زمین های شهر در نقاط مختلف تهران یا خارج از حریم هستند یا داخل حریم، تاکید دارم باید وضعیت حریم تهران هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به بروز مشکلات زمین در مناطقی از تهران همچون قرچک، سوهانک، رحمت آباد، ولنجک و مرادآباد و به ویژه اراضی سرخه حصار و شهرک زیتون ادامه داد: این زمین ها در مناطق حفاظت شده و زیرنظر سازمان محیط زیستند و در نتیجه مردم این مناطق بلاتکلیف هستند. از همین رو از وزارت جهاد و سازمان منابع طبیعی می خواهم هرچه زودتر تکلیف این مردم را روشن کنند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با یادآوری اینکه مشکلات دست به دست می گردند و روز به روز بیشتر می شوند، ادامه داد: از وزارت جهاد کشاورزی می خواهم مسئولیت جنگل کاری های اطراف شهر تهران و توسعه این موارد را که بهره برداری شان به شهرداری واگذار شده به شهرداری تهران واگذار کند.

حقانی با انتقاد از اینکه حریم در تهران معنایش را از دست داده است، افزود: برخی باغات تا 1هزار هکتار در اطراف شهر تهران همچنان مزروعی هستند و داخل حلقه اطراف شهر به حساب می آیند. از همین رو است که باید کاری برای حریم و حلقه حفاظتی شهر کنیم.

رئیس کمیته محیط زیست شورا همچنین از وضعیت قاچاق میوه به داخل شهرها به ویژه تهران انتقاد کرد و گفت: هنوز آمارها حاکی از آن است که 4هزار تن میوه قاچاق توزیع می شود، در حالیکه سیب ها روی زمین در شهررضا و ارومیه در حال از بین رفتن هستند.

حقانی با یادآوری اینکه تعاونی ها در گذشته و امروز کارساز نبوده اند و مشکلی که در این رابطه داریم این است که این تعاونی ها با بخش خصوصی فرقی ندارند، پیشنهاد داد: سامانه ای طراحی شود که بر اساس قانون سازمان میادین میوه و تره بار تولید با واسطه شهرداری به دست مصرف کننده ها برسد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *