هیئت عالی رتبه حقوق بشری ایران وارد ژنو شد

10:42 - 10 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۲۲۶۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
هیئت عالی رتبه حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی دکتر محمد جواد لاریجانی، به منظور شرکت در نشست عالیرتبه سی و یکمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد وارد ژنو شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی ستاد حقوق بشر، هیئت عالی رتبه حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی دکتر محمدجوادلاریجانی، به منظور شرکت در نشست عالیرتبه سی و یکمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد که با حضور مقامات سازمان های بین المللی، روسای دولت ها، وزرای مختلف و مقامات حقوق بشری کشورها از 10 تا 12 اسفندماه برگزار می شود، وارد ژنو، مقر اروپایی این سازمان شد.

در روز اول نشست رییس شورای حقوق بشر، رییس مجمع عمومی سازمان ملل، کمیسر عالی حقوق بشر و وزیر امور خارجه سوییس از سوی کشور میزبان به ارایه سخنرانی خواهند پرداخت. دکتر محمد جواد لاریجانی به عنوان دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان نیز روز سه شنبه بعد از ظهر در نشست عالیرتبه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد سخنرانی و مواضع جمهوری اسلامی ایران را در حوزه حقوق بشر تشریح خواهد نمود. در این نشست، بیش از یکصد نخست وزیر، معاون نخست وزیر، وزیر خارجه و سایر وزرا به سخنرانی خواهند پرداخت.

دکتر لاریجانی در این سفر با کمیسر عالی حقوق بشر، روسای برخی هیات های حاضر در اجلاس و قائم مقام وزیر خارجه سوییس نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

 لازم به توضیح است اجلاس سی و یکم شورای حقوق بشر به مدت چهار هفته ادامه خواهد یافت و در طی آن، بیش از نود گزارش مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در برخی موضوعات نیز تصمیمات یا قطعنامه هایی برای تصویب ارائه خواهند شد. گزارش دبیرکل سازمان ملل و گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در مورد کشورمان و قطعنامه تمدید ماموریت گزارشگر ویژه نیز در طول این اجلاس مطرح خواهند شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *