نتایج انتخابات مجلس خبرگان استان مازندران/ آیت الله آملی لاریجانی با کسب اکثریت آراء در صدر

12:53 - 09 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۱۸۷۵
آیت الله صادق اردشیر لاریجانی با کسب اکثریت آراء به عنوان نفر اول و آیت الله نورالله طبرسی، آیت الله سید رحیم توکل و آیت الله علی معلمی به عنوان نفرات دوم تا چهارم استان مازندران، در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری حضور خواهند داشت.
نتایج انتخابات مجلاس خبرگان استان مازندران تا کنونبه گزارش گروه سیاسی ، نتیجه انتخابات مجلس خبرگان در حوزه انتخابیه استان مازندران مشخص شد.

به رغم تبلیغات و جنگ روانی سنگین و مسمومی که طی هفته های اخیر و در آستانه انتخابات مجلس خبرگان از سوی رسانه های بیگانه و نیز برخی جریان های خاص سیاسی در داخل کشور علیه آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه به راه افتاده بود، مردم مازندران با رای قاطع خود، وی را به عنوان منتخب اول روانه مجلس خبرگان کردند.
بر این اساس آیت الله صادق اردشیر لاریجانی با کسب اکثریت آراء  به عنوان نفر اول و آیت الله نورالله طبرسی، آیت الله سید رحیم توکل و آیت الله علی معلمی به عنوان نفرات دوم تا چهارم استان مازندران، در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری حضور خواهند داشت.

آیت الله آملی لاریجانی که مدارج فقهی و علمی وی مورد تایید و تمجید بسیاری از مراجع عظام تقلید و  و علمای بزرگی نظیر علامه حسن زاده آملی است هم اکنون نیز عضو مجلس خبرگان رهبری است.

برهمین اساس، علیرضا یونسی رئیس ستاد انتخابات استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی با اشاره به نتایج انتخابات مجلس خبرگان رهبری در این استان اظهار کرد: آیت الله آملی لاریجانی با کسب 682818 رای ماخوذه صحیح به عنوان نماینده نخست استان مازندران به دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری راه یافت.

وی ادامه داد: پس از آیت الله آملی لاریجانی، حضرات آیات طبرسی با 612673 رای، معلمی با 556750 رای، توکل با 488717 رای، سیفی کناری با 345058رای، پیش نمازی با 275018 رای و  محمد حسن گلی شیردار با 184472 رای در رده های بعدی قرار گرفتند.

گفتنی است تعداد کرسی‌های استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری 4 کرسی است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *