تشکیل 15 پرونده تخلفات انتخاباتی؛ از نصب پوسترهای غیرمجاز تا راه‌اندازی کاروان تبلیغاتی

11:43 - 06 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۰۳۶۴
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
آقایی گفت: در راستای ماده 57 جرایم انتخاباتی 15 پرونده قضایی در رابطه با تحلفات انتخاباتی در سطح استان تشکیل شده است.
«جان احمد آقایی» در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان، در ارتباط با جرایم انتخاباتی گفت: 15 پرونده قضایی در راستای ماده 57 جرایم انتخاباتی با عناوین مجرمانه نصب پوستر و بنر خارج از محل‌های مجاز، راه اندازی کاروان تبلیغاتی و استفاده بلنگو های سیار تشکیل شده است.
 
وی ادامه داد: حدودا 20 تذکر شفاهی به مدیران رسانه ها، نامزدها و طرفداران آنها ومدیران اجرایی شهرستان ها داده شده است.

 آقایی افزود: فضای استان به دلیل بالا بودن شعور سیاسی مردم آرام و انشاالله شاهد مشارکت حداکثری خواهیم بود، تحرکات سیاسی قومی  و مذهبی در سطح استان وجود ندارد و دستگاه قضایی تامل بسیار سازنده ای با مدیران اجرایی دارد.
 
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم گیلان گفت: در اسفند سال 93 به اسناد بند 5 اصل 156 قانون اساسی و ماده 67 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی حسب دستور ریاست کل استان ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی تشکیل شد.
 
وی ادامه داد: در این کار اجماعی و جمعی 12 مدیر کل ارشد وجود داشتند و در رابطه با اقدامات پیشگیرانه تدابیر خاصی اتخاذ شد.
 
آقایی تصریح کرد: ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در شهرستان ها نیز تشکیل شد،  همچنین 4 کارگروه تحت عنوان کمیته ویژه رسیدگی به جرایم وتخلفات انتخاباتی، کمیته ویژه تبلیغات اطلاع رسانی، کمیته رسد فضای مجازی و کمیته مدیریت قضایی پرونده های انتخاباتی تشکیل شد.
 
 
وی گفت: در طول یک سال در سطح استان 100 جلسه برگزار شد و خروجی آن حدود 427 مصوبه بود که جنبه کاربردی دارد.
 
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان گیلان در پایان خاطرنشان کرد: شعبات ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی تشکیل شده و همچنین نشست هایی به کلیه رسانه ها و مطبوعات و صدا و سیما برگزار کرده ایم.
 
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *