رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ارتکاب جرم برای بزهکاران باید سخت و پرهزینه شود

13:28 - 05 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۰۰۴۴
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
مهرانفر گفت: فرماندهان باید موقعیت ارتکاب جرم را برای بزهکاران سخت و پرهزینه کنند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح ابراهیم مهرانفر در جمع فرماندهان یگان های ارتش در منطقه اصفهان گفت: انسان ها فطرتاً خواهان اجرای حق و عدالت و مبارزه با ظلم و ستم هستند لذا در واکنش و عکس العمل نسبت به پدیده جرم و تخلف به دو حالت قبل از وقوع جرم در قالب پیشگیری از وقوع جرم و بعد از وقوع جرم در قالب اعمال مجازات بروز و ظهور می کند.

وی در ادامه، با تعریف پیشگیری و اقسام آن گفت:  همه ما مکلف هستیم در یگان های تحت فرماندهی خود پیش بینی، شناسایی و ارزیابی خطر وقوع جرم و هم چنین اتخاذ تدابیر لازم برای از بین بردن یا کاهش جرایم را در سرلوحه اقدامات مدیریتی خود قرار دهیم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان تصریح کرد: فرماندهان باید موقعیت ارتکاب جرم را برای بزهکاران سخت و پرهزینه نمایند همچنین به کمک دوایر عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات ریشه های جرم و تخلف را در ضمیر ناخودآگاه افراد تضعیف و از بین ببرند.

این مقام قضایی در ادامه سخنان خود گفت: موجبات ارتکاب جرم و استعداد جنایی در افراد متفاوت است چون هیچ گاه دو نفر از لحاظ عوامل موجده جرم با هم یکسان نیستند چون شرایط و اوضاع و احوال حاکم بر آنها متفاوت است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *