"روحانی برجسته هندی": گفت وگوهای صلح تنها راه برقراری آرامش در سوریه است

9:00 - 05 اسفند 1394
کد خبر: ۱۳۹۶۵۲
روحانی برجسته هندی مذاکرات صلح را تنها راه برقراری آرامش در سوریه دانست و تصریح کرد سوری ها باید بدون دخالت کشورهای خارجی در میز مذاکره مشکلات خود را رفع کنند.
به گزارش سرویس بین الملل مولانا سید کلب رشد رضوی افزود: دولت سوریه و مخالفان باید با استقبال از آتش بس برای گفت وگوهای سازنده خود را آماده کنند.
وی با انتقاد از نقش مخرب عربستان سعودی در منطقه تصریح کرد:اقدامات این کشور نه تنها کمکی به روند صلح در سوریه نمی کند، بلکه در راستای اهداف امریکا و رژیم صهیونیستی است. 

این روحانی برجسته هندی گفت که عربستان سالها است که باکمک به گروههای تروریستی آتش جنگ های فرقه ای را شعله ور کرده است.

وی افزود:حمایت عربستان سعودی از تروریست های داعش در عراق و سوریه ،باعث افزایش جنایات این گروهها و وارد شدن خدشه به اسلام و مسلمانان شده است.

مولانا رشد رضوی ،اقدام نظامی عربستان سعودی در سوریه را بسیار خطرناک دانست و تصریح کرد این اقدام می تواند منطقه را به آتش بکشاند.

وی با اشاره به حمله عربستان به یمن خاطرنشان کرد ریاض باید بداند که ارتش سوریه از نظر امکانات و نیرو قابل مقایسه با یمن نیست.

این روحانی برجسته شیعه با بیان اینکه عربستان سعودی بدون کمک کشورهای دیگر جرئت حمله به سوریه را ندارد گفت:در صورت حمله عربستان به یمن شکست سختی درانتظار این کشور است.
 
وی افزود:هیچ کشوری حق دخالت در کشورهای دیگر به بهانه های مختلف را ندارد و باید به حق حاکمیت کشورها احترام گذاشته شود.

مولانا رضوی گفت که دخالت نظامی کشورهای خارجی در سوریه جزء ویرانی ، کشتار نتیجه ای برای این کشور ندارد.

وی از کشورهای اسلامی خواست با فشار بر عربستان به ماجراجویی این کشور درمنطقه پایان دهند.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *