تلاش "ارتش پاکستان" برای جلب حمایت قطر در روند "صلح افغانستان"

22:02 - 04 اسفند 1394
کد خبر: ۱۳۹۳۳۳
رئیس ستاد ارتش پاکستان در دیدار با مقامات قطری برای جلب حمایت این کشور برای ازسرگیری مذاکرات صلح افغانستان رایزنی کرد.
تلاش به گزارش سرویس بین الملل به نقل از "داون نیوز"، "محمد عاصم سلیم باجوه" سخنگو و مدیر کل روابط عمومی داخلی ارتش پاکستان اعلام کرد که ژنرال "راحیل شریف" رئیس ستاد ارتش این کشور در دیدار با مقامات قطر گفت‌وگوی طولانی در مورد روند صلح افغانستان از طریق دفتر قطر انجام داده است.
 
رئیس ستاد ارتش پاکستان در حالی به قطر سفر کرده است که چهارمین نشست گروه چهارجانبه امروز "سه شنبه" با حضور مقامات عالی افغانستان، پاکستان، چین و آمریکا در کابل برگزار می‌شود.
 
اعضای گروه چهارجانبه مذاکرات صلح در سومین نشست در اسلام‌آباد مطرح کردند که نخستین دور مذاکرات بین دولت و طالبان افغانستان در اواخر ماه فوریه برگزار خواهد شد اما مقامات این این گروه در اظهارات پشت پرده اعلام کردند که این دور در ماه جاری میلادی امکانپذیر نیست.
 
یکی از مقامات امنیتی پاکستان در مورد دیدار رئیس ستاد ارتش پاکستان از قطر گفت: پاکستان تلاش می‌کند تا برای گرد آوردن تمام طرفین حمایت قطر را جلب کند.
 
 دفتر سیاسی قطر مرتبط به گروه "ملا اختر منصور" طالبان افغان است بنابراین، شرکت این گروه در مذاکرات با دولت کابل اهمیت دارد.
 
از سوی دیگر، قطر نیز برای بهبود روند صلح افغانستان تلاش می‌کند.
 
سخنگوی ارتش پاکستان اظهار داشت: راحیل شریف در این دیدارها با مقامات قطر در مورد گسترش همکاری‌های دفاعی دو کشور نیز توافق کرده است.
 
رئیس ستاد ارتش پاکستان در این دیدار با "شیخ تمیم بن حماد الثانی" امیر قطر، «شیخ عبدالله بن نصیر بن خلیفه الثانی» نخست‌وزیر، «خالد بن محمد العطیه» وزیر دفاع و "محمد بن علی الغنیم" فرمانده نیروی زمینی قطر دیدار کرد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *