کشور ما با وجود تحریم‌ها توانست از حق غنی سازی خود دفاع کند

13:47 - 28 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۶۷۴۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
آیت الله آملی لاریجانی گفت: کشور ما با وجود «تحریم‌های به قول غربی‌ها فلج کننده» توانست از حق غنی سازی خود دفاع کند و دستاوردهای دانشمندان هسته‌ای خود را حفظ کند و این استقامت پیام بیرونی مهمی دارد.
مردم با حضور خود در انتخابات پیام مهمی را برای کشورهای سلطه گر ارسال می‌کنند/ کشور ما با وجود «تحریم‌های به قول غربی‌ها فلج کننده» توانست از حق غنی سازی خود دفاع کندبه گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی ، آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه صبح امروز (چهارشنبه) طی سخنانی در جمع مردم متدین و دین پرور کلاردشت با اشاره به اهمیت انتخابات پیش‌رو اظهار کرد: اولین اثر مستقیم حضور مردم در انتخابات شکل دهی به مجلس مهمی همچون مجلس خبرگان است که به لحاظ نصّ قانون اساسی، نقش مهمی را در ساختار نظام جمهوری اسلامی بر عهده دارد.

وی ادامه داد: اگرچه مجلس خبرگان عهده دارکارهای اجرایی نیست، اما بر اساس قانون اساسی تعیین رهبری در ظرف مناسب خود و تشخیص بقای اوصاف رهبری بر عهده مجلس خبرگان است.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به نقش بی بدیل رهبری در نظام جمهوری اسلامی تصریح کرد: مجلس خبرگان که تعیین کننده رهبری و تشخیص دهنده بقای اوصاف رهبری است، باید مجلسی قدرتمند باشد و از افرادی تشکیل شده باشد که صلاحیت این تشخیص را داشته باشند و حضور مردم در صحنه انتخابات می تواند شکل این مجلس مهم را تعیین کند.

رئیس دستگاه قضا در ادامه به اهمیت انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هم اشاره کرد و بیان داشت: مجلس شورای اسلامی با وظایف واختیاراتی که در حوزه تقنینی و نظارتی بر دستگاه های اجرایی دارد، یک مجلس مهم در نظام جمهوری اسلامی است و مردم با حضور معنادار خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی می توانند شکل این مجلس مهم را تعیین کنند.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در قانون اساسی قدرت فوق العاده ای دارد و باید از نمایندگان متدین و کارشناس تشکیل شود که مسیرانقلاب اسلامی را با سلامت و درستی پیش ببرند.

آیت الله آملی لاریجانی درادامه به یکی از آثار مهم حضور مردم در انتخابات یعنی احساس مالکیت بر سرنوشت خود اشاره کرد و گفت: در زمان طاغوت مردم ایران به انتخابات مجلس اعتنایی نمی کردند؛ چون معتقد بودند رأی آن‌ها تأثیری در انتخابات ندارد.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: ما حتماَ باید به جوانان خود القا کنیم که شما مالک سرنوشت خود هستید و دولت های سلطه گر می خواهند این احساس مالکیت بر سرنوشت خود را از مردم ما بگیرند.

وی تأکید کرد: ما با شرکت در انتخابات به تمام جهان پیام می دهیم که روی پای خود ایستاده ایم و ملتی که مصمم باشد و بر داشته های خود پافشاری کند، قطعاَ پیروز است.

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه به کارشکنی های 12 ساله غربی ها در بحث هسته ای اشاره کرد و گفت: در بحث برجام حدود 12 سال دائماَ فشار می آوردند که شما غنی سازی را می خواهید چکار کنید؟ کلینتون وزیر خارجه وقت آمریکا با پررویی می‌گفت شما نفت دارید؛ انرژی هسته ای را برای چه می خواهید؟

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: اما دانشمندان هسته ای ما با تمام مشکلات و فشارهای تحمیلی، صنعت هسته ای را پیش بردند و با توانایی آنها سیاستمداران ما توانستند چانه زنی کنند و این ناشی از خودباوری ملت ماست.

وی در ادامه به بحث سوریه اشاره کرد و گفت: در بحث سوریه، دفاع صورت گرفت؛ نه تنها به این دلیل که آنها مسلمان بودند و درخواست کمک داشتند، بلکه به این دلیل که با دفاع صورت گرفته، مرزهای ما امن شد و این نگاه عمیق رهبری بود که توانست این مسئله را جلو ببرد.

آیت الله آملی لاریجانی ادامه داد: در جلسه سران قوا کاملاَ مشاهده کردم که مقام معظم رهبری گاهی یک تنه دفاع می کردند که مرزهای کشور را در بیرون مرزها حفظ کنید و این حرف فوق العاده دقیقی است.

رئیس دستگاه قضا اظهار کرد: تمام کشورهای اطراف ما با مشکل مواجه هستند؛ اما با حضور مردم در صحنه و هدایت های مقام معظم رهبری و رشادت های نیروهای مسلح و وحدت و انسجام ملی مرزهای کشور ما امن است و این یک موهبت الهی است که ما با حضور خود در صحنه باید آن را حفظ کنیم.

وی در ادامه با اشاره به تحکیم انسجام ملی به واسطه حضور مردم در انتخابات گفت: در حال حاضر با وجود آنکه اختلاف نظرهایی وجود دارد، اما یک شور انتخاباتی در کشور ایجاد شده که باید این شور انتخاباتی را در جهت تعمیق پیوند اجتماعی حفظ کنیم.

آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد: احساس خطر کشورهای سلطه گر از این است که امت اسلامی با ریشه های دینی قوی خود طوری وحدت پیدا کند که کسی نتواند در مقابل آن بایستد.

رئیس دستگاه قضا در ادامه به اهمیت بازتاب های بیرونی حضور مردم در انتخابات اشاره کرد و بیان داشت: مردم با حضور خود در انتخابات پیام مهمی را برای کشورهای سلطه گر ارسال می کنند و آن کشورها با این پیام ها خطوط خود را ترسیم  می‌کنند و اگر استحکام و صلابت ملت ما را مشاهده کردند، عقب نشینی می کنند همانطور که در بحث هسته ای عقب نشینی کردند.

وی بیان داشت: کشور ما با وجود "تحریم های به قول غربی ها فلج کننده" توانست از حق غنی سازی خود دفاع کند و دستاوردهای دانشمندان هسته‌ای خود را حفظ کند و این استقامت پیام بیرونی مهمی دارد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *