خانه‌های هلال در 30 هزار روستای کشور راه‌اندازی می‌شود

19:30 - 28 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۶۶۳۲
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با اشاره به این‌که در 30 هزار روستای کشور، خانه‌های هلال راه‌اندازی خواهد شد، تاکید کرد: باید کار را به مردم واگذار کنیم و با ارائه آموزش‌های همگانی امداد و کمک‌های اولیه به مردم، سطح آمادگی جامعه را در برخورد با حوادث و سوانح بالا بریم.
به گزارش گروه جامعه ، علی‌اصغر احمدی در آیین اختتامیه دومین جشنواره گلچین هلال، تصریح کرد: با نگاه عمیق به وظایف روابط‌عمومی، باید گفت که روابط‌عمومی جزو لاینفک و شاخص توسعه‌یافتگی در هر کشور است.

وی با برشمردن وظایف جمعیت هلال‌احمر بر اساس اساسنامه این جمعیت از جمله ارائه کمک‌های اولیه در حوادث داخل و خارج از کشور، کمک به امر توانبخشی، تسکین آلام بشری و ... تأکید کرد: برای دستیابی به جایگاه مطلوب باید مأموریت‌های جمعیت هلال‌احمر را بشناسیم و بایدها و نبایدهای فعالیت خود را تعریف کنیم.

احمدی با اشاره به‌ سرعت تحول در بخش ارتباطات الکترونیک، به‌روز کردن خدمات و فعالیت‌ها را با توجه به شیوه‌های جدید ارتباطی ضروری عنوان کرد.

روابط‌عمومی زبان و چهره گویای هلال‌احمر است
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر همچنین اظهار کرد: باید در ساختار، تعریف مأموریت‌ها، تجهیزات و امکانات و به‌کارگیری نیروهای توانمند، هدف نهایی و رسالت جمعیت هلال‌احمر را مورد نظر قرار داد.

وی با بیان این‌که تشخیص زمان مناسب در اطلاع‌رسانی و همچنین درک حساسیت جایگاه ویژه خبر و اطلاع‌رسانی بویژه در هلال‌احمر از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: روابط‌عمومی یک جاده دوطرفه است که ضمن رساندن پیام جامعه به گوش مدیران مجموعه، ارسال پیام جمعیت هلال‌احمر به جامعه را نیز بر عهده دارد؛ بنابراین روابط‌عمومی زبان و چهره گویای جمعیت هلال‌احمر است.

راه‌اندازی خانه‌های هلال در تمام مناطق مسکونی کشور
احمدی اظهار کرد: با ارائه آموزش خودامدادی و دگرامدادی، روستائیان را در زمان حوادث و سوانح برای نجات خود، خانواده و دیگر اهالی روستا تا رسیدن نیروی امدادی، توانمند می‌کنیم.

وی افزود: روابط‌عمومی در تبیین آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه و خدمات و فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر به آحاد ملت نقش تأثیرگذاری دارد.

هلال احمر در مسایل سیاسی دخالت نمی‌کند
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر تأکید کرد: جمعیت هلال‌احمر به‌جز ارائه خدمات به مردم هیچ وظیفه دیگری بر عهده ندارد و ما در کنار مردم حرکت و فعالیت خواهیم کرد.

وی با اشاره به این‌که حضور پرشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری وظیفه فردی و ملی هر شخص است، تأکید کرد: هلال‌احمر بدون ملاحظات سیاسی، قومی و نژادی و ... تنها محل خدمت است و در مسائل سیاسی هیچ دخالتی نخواهد داشت.

معرفی روابط‌عمومی‌های برتر زیرمجموعه جمعیت هلال‌احمر در 5 بخش
دومین جشنواره «گلچین هلال»؛ با معرفی روابط ‌عمومی‌های برتر معاونت‌ها، سازمان‌های تابعه و استان‌های جمعیت هلال‌احمر در 5 بخش امداد تصویری، تبلیغات، انتشارات، ارتباطات رسانه‌ای و ارتباطات الکترونیک به کار خود پایان داد.

به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر، وحید رحمتی، مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر در این مراسم با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره نشان از اهمیت فعالیت روابط عمومی دارد، افزود: نقطه مطلوب در جمعیت هلال‌احمر شناساندن خدمات و فعالیت‌های متنوع و گسترده آن به مردم است که این مهم جز با تلاش روابط‌عمومی‌ها محقق نخواهد شد.

وی با بیان این‌که ایجاد ساختار و تشکیلات روابط‌عمومی در معاونت‌ها، سازمان‌های تابعه و استان‌ها، خواسته حداقلی مسئولان روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر است، گفت: هلال‌احمر از مردم و برای مردم است و تکیه به روابط عمومی می‌تواند تماس حداکثری با مردم را تقویت کند.

مدیرکل روابط‌عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر همچنین تأکید کرد: امروزه در تکیه به روابط عمومی، چیزی به‌عنوان آزمون و خطا وجود ندارد؛ بنابراین مدیران و مسئولان روابط عمومی معاونت‌ها، سازمان‌های تابعه و استان‌های جمعیت باید ضمن انعکاس اخبار جمعیت، به ‌منظور تثبیت جایگاه روابط عمومی و دستیابی به اهداف مطلوب، بیش از پیش تلاش کنند.

وجود نگاه مثبت و تحول‌خواه در آثار ارسالی به جشنواره
در ادامه رستمی، رئیس هیئت داوران این جشنواره نیز در این مراسم با بیان این‌که آثار ارسالی از سوی روابط‌عمومی‌ها با در نظر گرفتن مفید بودن آثار در سه بعد خبری و اطلاع‌رسانی، هنری و فنی مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفت، افزود: این ملاک‌ها به همراه مجموع توانایی روابط عمومی‌ها و دسترسی آنها به امکانات و تجهیزات لازم به‌عنوان شاخص ارزیابی عملکرد روابط عمومی‌های زیرمجموعه هلال‌احمر مدنظر قرار گرفتند.

وی با اشاره به وجود نگاه مثبت و تحول‌خواه در تمامی آثار ارسالی، اظهار کرد: روابط عمومی باید با در نظر داشتن نیازهای سازمان و جامعه مخاطب، برنامه‌ریزی کرده و اقدامات موثر خود را پیش برد.

معرفی برترین‌های جشنواره
دومین جشنواره گلچین هلال با معرفی برترین‌ها در پنج بخش امداد تصویری، تبلیغات، انتشارات، ارتباطات رسانه‌ای و ارتباطات الکترونیک و همچنین با در نظر گرفتن اصل برخورداری استان‌ها از امکانات و تجهیزات لازم با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

بر اساس این گزارش در بخش ویژه امداد تصویری در استان‌های برخوردار، استان گلستان به‌عنوان روابط عمومی برتر و استان همدان شایسته تقدیر شناخته شدند.

در حوزه استان‌های کم برخوردار در بخش امداد تصویری نیز استان چهارمحال و بختیاری روابط‌عمومی برتر انتخاب و معرفی و استان زنجان نیز شایسته تقدیر معرفی شد.

در بخش تبلیغات در استان‌های برخوردار، استان کرمان به‌عنوان روابط عمومی برتر و استان‌های خراسان رضوی و البرز نیز به‌صورت مشترک به‌عنوان نفرات دوم انتخاب و معرفی شدند.

در همین بخش و در حوزه استان‌های کم برخوردار استان قزوین به‌عنوان استان برتر، استان اردبیل به‌عنوان استان دوم و سمنان به‌عنوان استان سوم برگزیده شدند.

در بخش تبلیغات در معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه جمعیت هلال‌احمر، روابط عمومی مجتمع دارویی و درمانی هلال ایران به‌عنوان روابط عمومی برتر انتخاب و روابط عمومی سازمان امداد و نجات شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش انتشارات و در حوزه استان‌های برخوردار، روابط عمومی استان اصفهان به‌عنوان روابط عمومی برتر و استان‌های یزد و قم در حوزه استان‌های کم برخوردار به ترتیب به‌عنوان نفرات اول و دوم انتخاب شدند.

در همین بخش در حوزه سازمان‌ها و معاونت‌های جمعیت هلال‌احمر نیز روابط عمومی سازمان جوانان جمعیت به‌عنوان روابط عمومی برتر معرفی و سازمان داوطلبان شایسته تقدیر شناخته شد.

همچنین در بخش ارتباطات رسانه‌ای و در حوزه استان‌های برخوردار، استان فارس به‌عنوان روابط عمومی برتر و استان خوزستان نیز به‌عنوان نفر دوم معرفی شد.

در همین بخش و در حوزه استان‌های کم برخوردار، استان کردستان به‌عنوان روابط عمومی برتر و خراسان شمالی و بوشهر به‌عنوان شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش ارتباطات الکترونیک نیز استان خراسان رضوی و استان گلستان به‌عنوان نفرات اول و دوم و در حوزه استان‌های کم برخوردار و متوسط استان قزوین شایسته تقدیر شناخته شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *