"دولت پاکستان" سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت

14:42 - 22 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۴۰۱۱
وزیر اطلاع رسانی پاکستان ضمن تبریک فرارسیدن سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد که کشورش، جمهوری اسلامی ایران را دوست نزدیک خود می داند و طیف وسیعی از روابط و همکاری های نزدیک با این کشور همسایه دارد.
به گزارش سرویس بین الملل ، "پرویز رشید"که به عنوان میهمان ویژه به نمایندگی از دولت پاکستان در جشن سی و هفتمین سالروز انقلاب اسلامی ایران در اسلام آباد حضور یافت، با تاکید بر اینکه پاکستان ایران را دوست نزدیک خود می داند، گفت: دامنه و وسعت روابط دوجانبه ایران و پاکستان در برگیرنده روابط خوب سیاسی، همکاری های تجاری، اقتصادی، پارلمانی، علوم و فناوری، فرهنگی، مرزی و روابط میان مردم دو کشور است.

وی با اشاره به دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب به ویژه دستاورد اخیر در زمینه توافق هسته ای و لغو تحریم ها، گفت: لغو تحریم ها فصل جدیدی را در روابط ایران و پاکستان در حوزه های تجارت، سرمایه گذاری و همکاری در زمینه انرژی خواهد گشود.

پرویز رشید همچنین از افتتاح دو گذرگاه مرزی میان دو کشور در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت که این امر باعث افزایش تجارت و روابط مردم با مردم میان دو کشور خواهد شد.

وزیر اطلاع رسانی پاکستان با بیان اینکه روابط دوستانه دو کشور مسلمان برپایه روابطی تاریخی و ریشه دار استوار و بنا شده است، گفت: محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان همواره بر تقویت روابط دوستانه با همسایگان تاکید دارد و رفت و آمدهای مکرر میان مقامات دو کشور، نشان از استحکام روابط ایران و پاکستان دارد.

وی به سفر "محمدجواد ظریف"' وزیر امور خارجه و "علی شمخانی" دبیر شورای عالی امنیت ایران به پاکستان در ماه های اخیر اشاره کرد و این سفرها را برای روابط دو کشور، استحکام بخش دانست.
پرویز رشید همچنین از تلاش های مهدی هنردوست سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان برای نزدیک تر کردن روابط دو کشور همسایه قدردانی کرد.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *