رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

در پیمان امنیتی "کابل - واشنگتن" تعریفی از دشمنان افغانستان وجود ندارد

17:22 - 19 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۲۲۶۰
فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در نخستین نشست مشترک توافقنامه امنیتی کابل - واشنگتن گفت که در این پیمان هیچ تعریفی از دشمنان افغانستان وجود ندارد.
در پیمان امنیتی به گزارش سرویس بین الملل ، نخستین نشست کمیسیون مشترک توافقنامه امنیتی کابل - واشنگتن و ناتو امروز در محل وزارت دفاع افغانستان برگزار شد.
 
در این نشست مشترک "معصوم استانکزی" سرپرست وزارت دفاع افغانستان و ژنرال "جان کمپبل" فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در این کشور حضور داشتند.
 
استانکزی در این نشست اظهار داشت: حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان پس از امضای توافقنامه امنیتی کابل - واشنگتن قانونی شده است.
 
وی گفت: براساس تفاهمنامه مذکور، اقدامات برای حمایت نیروهای امنیتی و نظامی افغانستان تا سال 2020 میلادی ادامه خواهد داشت.
 
در ادامه این نشست جان کمپبل نیز خاطرنشان کرد: آمریکا به تعهدات خود با افغانستان پایبند است و هم اکنون در حال عملی کردن وعده‌های خود طبق توافقنامه امنیتی کابل - واشنگتن می‌باشد.
 
وی افزود: در حال حاضر، ظرفیت و توانایی نیروهای امنیتی و نظامی افغانستان افزایش یافته است.
 
کمپبل اذعان داشت: آمریکا از تمام توان خود برای حمایت و پشتیبانی از نیروهای پلیس و ارتش افغانستان استفاده خواهد کرد.
 
فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان تأکید کرد: در پیمان امنیتی کابل - واشنگتن تعریفی از دشمن واقعی افغانستان وجود ندارد و مشخص نشده است، اما با وجود این دشمنان مردم افغانستان، دشمنان کلیه مردم دنیا هستند.
 
جان کمپبل اذعان داشت: در پیمان امنیتی که کابل - واشنگتن، آمریکا متعهد شده تا به افغانستانی پیشرفته دست یابد و طالبان باید پیشرفتهای افغانستان را برای پیوستن به روند صلح بپذیرند و از تمام توان خود برای جلوگیری از به قدرت رسیدن مجدد این گروه در افغانستان استفاده خواهیم کرد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *