از نماد انتخاباتی عجیب و غریب یک حزب اصلاح طلب تا یکه خوردن حدادعادل

15:38 - 18 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۱۶۵۴
19روز به برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری زمان باقی مانده و اقدامات پایانی برای تعیین کاندیداهای نهایی این انتخابات و احراز صلاحیت‌ آن‌ها در جریان است.
/////////////////////////////-گروه سیاسی:19روز به برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری زمان باقی مانده و اقدامات پایانی برای تعیین کاندیداهای نهایی این انتخابات و احراز صلاحیت‌ آن‌ها در جریان است.

تایید صلاحیت 1400 داوطلب در مرحله رسیدگی مجدد

سیامک ره پیک سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود 1400 نفر از داوطلبانی که صلاحیت آن ها در مراحل قبل تایید نشده بود در مرحله نهایی بررسی‌ها، تایید صلاحیت شدند، اظهار کرد:در میان داوطلبانی که در مرحله نهایی، صلاحیت شان احراز شده است، چهره های شاخصی از گروه‌های مختلف سیاسی حضور دارند.

اخبار غیررسمی از داوطلبانی که مجددا ردصلاحیت شده‌اند

دیروز که نتایج نهایی احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام شد، گمانه زنی‌های زیادی در محافل سیاسی و رسانه‌ای پیرامون افرادی که صلاحیت‌شان مجددا رد یا احراز نشده است مطرح شد؛ بر این اساس شایع شد افرادی همچون حمید رسایی، رسول منتجب نیا، فاطمه هاشمی، کمال‌الدین پیرموذن، جواد اطاعت، الیاس حضرتی، علی محمد غریبانی، مرتضی اشراقی و مجید فراهانی صلاحیت‌شان رد شده است؛ البته رد شدن صلاحیت افراد مزبور هنوز به طور رسمی اعلام نشده است و اعلام اسامی صرفا در حد گمانه زنی است.

19 بهمن، آخرین مهلت داوطلبان ردصلاحیت شده برای ارائه درخواست رسیدگی مجدد

براساس ماده 35 آیین‌نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، داوطلبانی که صلاحیت شان در مراحل اجرایی و نظارتی تایید شده است اما در مرحله بررسی از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده‌اند به مدت سه روز یعنی تا روز 19 بهمن مهلت دارند تا از شورای نگهبان درخواست رسیدگی مجدد کنند.

نماد انتخاباتی عجیب و غریب یک حزب اصلاح طلب

گفته شده شورای سیاست‌گذاری حزب اراده ملت ایران( از احزاب اصلاح طلب) از میان رنگ‌ها و نمادهای پیشنهادشده، رنگ آبی فیروزه‌ای و نماد بز کوهی را برای این حزب مصوب کردند.


اگر در لیست نباشم، شیرینی پخش می‌کنم


محمد دهقان عضو هیات رئیسه مجلس نهم که از یکی از حوزه‌های انتخابیه استان خراسان رضوی کاندیدای انتخابات مجلس دهم شده است، طی مصاحبه‌ای گفته است:من کاندیدای خراسان هستم و اگر اصولگرایان من را در لیست گذاشتند که هیچ اما اگر در لیست نبودم بالاخره شیرینی پخش می‌کنم. چرا که نمایندگی برای ما کار ساده‌ای نیست.

سر اصلاح‌طلبان بی‌کلاه ماند

آنطور که برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند از دیروز که نتایج نهایی احراز صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور ارسال شده است، تماس‌های زیادی از سوی برخی اصلاح‌طلبان با مقامات دولتی برقرار شده است و در آن تماس‌ها اصلاح طلبان با ابراز گلایه از دولتمردان اعلام کرده‌اند که تنها اعتدالیون و نزدیکان دولت، صلاحیت‌شان در مرحله تجدیدنظر احراز شده و به قولی سر اصلاح‌طلبان بی‌کلاه مانده است.  

یکه خوردن حدادعادل

پس از انتشار شایعه‌ای مبنی بر اینکه از تمامی اعضای لیست ائتلاف اصولگرایان تعهد گرفته شده تا پس از ورود به مجلس، هنگام انتخاب رئیس به حداد عادل رای دهند، وی در صفحه توئیترش به این شایعه واکنش نشان داد و نوشت: از شنیدن این شایعه یکه خوردم.   




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *