"روسیه" اتهام اخلال در مذاکرات سوریه را احمقانه خواند

9:24 - 17 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۱۱۸۷
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل ادعای برخی مقامهای غربی و عربی مبنی بر ایجاد اخلال در مذاکرات سوری در ژنو را رد و آن را احمقانه و بی اساس خواند.
به گزارش سرویس بین الملل به نقل از ایتارتاس، "ویتالی چورکین" روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران گفت: الان زمان وارد کردن اتهام به یکدیگر نیست. باید تلاش های سیاسی مشترک را برای حل مسایل سوریه افزایش داد.

وی در مورد کسانی که روسیه را مسئول شکست مذاکرات ژنو دانسته اند، اظهار داشت: این افراد باید کشورهایی را که از تروریست ها حمایت می کنند، متهم کنند.

مذاکرات مسایل سوریه هفته گذشته به مدت پنج روز در ژنو تحت نظارت "استفان دمیستورا" نماینده دبیرکل سازمان ملل در سوریه جریان داشت و در این مدت دمیستورا چند دور با هیات سوری و دو هیات معارضان دیدار و مذاکره کرد.

دمیستورا روز چهارشنبه این مذاکرات را برای مدت نامعلومی به تعویق انداخت.
در روزهای اخیر برخی از گروه های معارض سوری مستقر در ریاض و برخی از کشورهای غربی از جمله آمریکا، انگلیس، فرانسه و ترکیه، روسیه را مسئول ناکامی مذاکرات سوری خواندند که حجم بمباران های مراکز تروریست ها را افزایش داده است.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در ادامه سخنان خود ابراز امیدواری کرد که مذاکرات سوری پیش از 25 ماه فوریه جاری تاریخ تعیین شده از طرف دمیستورا از سر گرفته شود.

چورکین در باره بمباران مراکز تروریست ها در سوریه گفت: اقدامات روسیه موجب تشدید تنش ها در سوریه نشده است.

وی همچنین به نارضایتی برخی کشورها از پیشروی های ارتش سوریه اشاره کرد که تروریست های مورد حمایت غرب و برخی کشورهای عربی را از مناطق مهمی از سوریه بیرون رانده اند.
در روزهای اخیر برخی کشورهای غربی به ویژه انگلیس بر حملات سیاسی به روسیه در مساله سوریه افزوده اند.

"دیوید هاموند" وزیر امور خارجه انگلیس روز دوشنبه در این رابطه مدعی شد که اقدامات روسیه در سوریه مواضع داعش را تقویت کرده است.

وی ادعا کرد: اقدامات «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه تلاش های بین المللی برای پایان دادن به جنگ داخلی درسوریه را تضعیف می کند وحملات روسیه علیه داعش با هدف تقویت دولت «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه انجام می شود.

وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه درپی این اظهارات وزیر امورخارجه انگلیس به روسیه اعلام کرد: مقام های غربی بدون مدرک و شواهد علیه اقدامات ضدتروریستی روسیه در سوریه ادعاهای کذب می کنند.

به گزارش شبکه پنجم تلویزیون روسیه، «سرگئی لاوروف» درجمع خبرنگاران گفت: به ادعاهای تکراری مقام های انگلیسی وسایر کشورهای غربی عادت کرده ایم که عملیات هوا فضای روسیه در سوریه را به عنوان اقداماتی توصیف می کنند که به حل وفصل بحران سوریه هیچ کمکی نمی کند.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *