حال و هوای اقتصاد در هفته گذشته

13:39 - 16 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۱۰۵۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
از افزایش حقوق بازنشستگان و رسیدن شاخص بورس اوراق بهادر به کانال 73 هزار واحدی تا امضای قرار داد سایگا با رنو از برترین اخبار هفته گذشته بوده است.
حال و هوای  اقتصاد در هفته گذشته با نسیم برجامبه گزارش ، در هقته گذشته و در دوران سپری شده از برجام اتفاقاتی نظیر، سفر وزیر اقتصاد به ژاپن و نوید امضای قرار داد رنو در ماه بعد با سایپا داده شد.

همچنین نوبخت رئیس سازمان مدیریت گفت: نرخ رشد اقتصادی در سال آینده براساس برآوردهای مجامع داخلی و خارجی به ۵ تا ۶ درصد می‌رسد، ضمن اینکه نرخ رشد اقتصادی در سال جاری هم به یک درصد می‌رسد.

بعلاوه در حوزه هوایی می توان به  ورود ۲۰ هواپیمای کوتاه‌برد با ظرفیت ۷۰ نفرتا نوسازی سیستم ناوبری با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیون دلاری، خرید هواپیما بدون تضمین مالی دولت و موافقت ایرباس با تشکیل مرکز تعمیر و نگهداری و اورهال در ایران از مهم ترین اتفاقات مهم حوزه هوایی نام برد.

این در حالی است که در حوزه ریلی برنامه سالانه ارپ برای ۱۰۰ میلیون سفر ریلی در ایران، تأکید بر ساخت ایستگاه جدید راه‌آهن در تهران و بهره‌برداری از ۱۴ پروژه ریلی در دهه فجر صورت گرفت.
 
در این هفته شاخص بورس و اوراق بهادار تهران 3.76 واحد رشد کرد و تعداد 10291 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش20236 میلیارد ریال در 613 هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب 10.4، 6.5 و 4.3 درصد کاهش را نسبت به هفته قبل تر تجربه کرد.

در این میان می توان به اتمام التیماتوم دولت در پایان هفته برای ثبت نام یارانه اشاره کرد که موجب شد تا به سرعت بیش از نیمی از جمعیت 1 میلیون و 900 هزار نفری فاقد کارت ملی برای پیگیری روال اداری دریافت سند هویتی مورد اشاره اقدام کنند.

همچنین مدیر عامل بانک پارسیان از آغاز تادیه سپرده های خرد سپرده گذاران تعاونی اعتبار ثامن الحجج خبر داد.

بر این اساس در حوزه مسکن تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار ساماندهی حاشیه شهرها در لایحه بودجه ۹۵، زندگی ۱۸ میلیون ساکن بافت‌های ناکارآمد باید متحول شود و شکل‌گیری کانون‌های توسعه ایران‌شهری بر مبنای کانون‌های ارتباطی صورت گرفت.

این در حالی است که ادراه آمار رشد ۱.۲ درصدی شاخص بهای تولیدکننده خدمات را در هفته گذشته اعلام کرد و در این میان معاون بانک مرکزی نقدینگی در آذر ۱۸.۲ درصد رشد داشت.

در این میان می توان به برداشته شدن تحریم های دریانوردان ایرانی دربنادر خارجی اشاره کرد.

همچنین می توان به کاشت 500 تصله نهال در هفته گذشته در استان های تهران اشاره کرد.

گفتنی خلج رئیس سازمان دامیزشکی نیز در این هفنته آب پاکی را روی دست شایع پراکنان ریخت و اعلام کرد تولید مرغ در ایران بدون استفاده از هرگونه هورمونی صورت می گیرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *