تاکید معاونت برنامه‌ریزی و منابع مالی صداوسیما بر انضباط مالی

18:40 - 08 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۷۶۴۱
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
معاون برنامه‌ریزی و منابع مالی سازمان صداوسیما سال 95 را سال تحقق انسجام واقعی برنامه و بودجه سازمان صداوسیما عنوان کرد.

به گزارش گروه فرهنگی ، در نشستی که با حضور معاون برنامه‌ریزی و منابع مالی رسانه ملی و کلیه مدیران حوزه برنامه‌ریزی و منابع مالی سازمان برگزار شد، سیاست‌ها و راهبردهای اصلی برنامه و بودجه سال 95 مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون برنامه‌ریزی و منابع مالی سازمان صداوسیما در این نشست گفت: جای جای بخشنامه برنامه و بودجه سال 95، حکایت از عزم بیشتر سازمان برای "بودجه‌ریزی عملیاتی"، "هدفمندی و اولویت‌بندی برنامه‌ریزی"، "انضباط بیشتر مالی" و "صرفه‌جویی و بهره‌وری منابع" است.

مجتهد، برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی محتوایی را مطالبه و تأکید ریاست سازمان صداوسیما دانست و گفت: این حمایت و مطالبه ریاست محترم سازمان از همه حوزه‌های پیام و شبکه‌ها، "فرصت ارزنده‌"‌ای است که همه ما باید قدر بدانیم و همه منابع و داشته‌ها را معطوف به اولویت‌های برنامه کنیم و از پراکنده‌کاری پرهیز کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و منابع مالی با تأکید بر بحث اولویت‌بندی محتوایی در برنامه و بودجه سال 95 تأکید کرد: اولویت‌بندی محتوایی، امکان "عمق‌بخشی" برنامه‌ها که مطالبه مقام معظم رهبری است، جریان‌سازی و اثربخشی پیام را دو چندان می‌کند.

مجتهد با تأکید بر اهمیت نقش مدیران "اطلاعات و برنامه‌ریزی" و "مالی" در توجه دادن و توجیه کردن حوزه‌های برنامه‌ساز به اولویت‌ها و تطبیق طرح و برنامه‌های پیشنهادی با اولویت‌های مصوب و ابلاغ شده و تهیه و ارائه گزارشات جامع و دقیق ادواری و موردی از عملکرد بر اساس برنامه، تخصیص بودجه را ضروری دانست.

معاون برنامه‌ریزی و منابع مالی با اشاره به وضعیت و محدودیت‌های مالی و اقتصادی کشور و به تبع سازمان صداوسیما، افزود: در چنین شرایطی اقتضا می‌کند همگان نسبت به شناخت و ارزیابی دقیق همه منابع و داشته‌های سازمانی خود (اعم از نیروهای انسانی، امکانات و تجهیزات، املاک و فضا، خودروها و ...) اقدام کنیم و سعی کنیم با رویکرد بهره‌وری از همه ظرفیت‌ها و منابع به نحو احسن و حداکثری استفاده کنیم و در عین حال، اصلاح الگوی مصرف و رعایت الگوهای صرفه‌جویانه در دستور کار قرار گیرد و همچنین در خرید کالاها و اقلام مورد نیاز، رعایت اصل صرفه‌جویی و هماهنگی و همکاری با اداره کل امور کالا مورد انتظار است.

محمدی، مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه سازمان نیز با تشریح مفاد بخشنامه برنامه و بودجه سال 95 درخصوص تدوین و ابلاغ این بخشنامه گفت: همه مدیران محترم به متن بخشنامه توجه کنند، بخشنامه تغییر اساسی و متفاوتی نسبت به سنوات گذشته داشته است و امید داریم با هماهنگی و همکاری روزافزون همه مدیران محترم حوزه معاونت، شاهد برنامه محوری همه امور و فعالیت‌ها در سازمان باشیم.

محمدی ضمن اشاره به بحث برنامه‌ریزی و بخشنامه برنامه و بودجه سال 95 گفت: همان‌طور که در بخشنامه هم ذکر شده است حوزه‌ها می‌بایست اولویت‌های محتوایی مربوطه را به صورت محدود و معدود ارائه کنند.

شاکرطاهری، ذیحساب و مدیرکل امور مالی صدا و سیما نیز در این جلسه گفت: با تلاش شبانه‌روزی همکارانمان در واحدهای مالی سیستم نرم‌افزاری مالی سازمان به‌روز شده است که به پوشش اهداف بلندمدت سازمان کمک شایانی خواهد کرد.

وی افزود: علیرغم همه محدودیت‌های مالی سازمان، با کمک مدیران معاونت برنامه‌ریزی و منابع مالی و با برقراری نظم و انضباطی که در این خصوص برقرار شده، تخصیص واحدها و مراکز هم به صورت منظم پرداخت شده است؛ بنابراین همین نظم و قاعده در پرداخت به برنامه‌ریزی حوزه‌ها خیلی کمک کرده است.

وی افزود: کمک دولت در سال 92 به شکلی بود که می‌توانستیم فقط حقوق و مزایای پرسنل را پرداخت کنیم و اما در سال 93 کمک دولت کفاف حقوق و مزایا را هم نداد و ماهانه 41 میلیارد تومان کسری در این بخش داشتیم و با درآمدهای بازرگانی سعی کردیم این کسری را تا حد زیادی جبران کنیم.

در سال‌های گذشته در سازمان منابع ارزی وجود داشت و تأمین می‌شد اما امسال محدودیت‌های بسیار زیادی برای سازمان در این خصوص بوجود آمده است؛ لذا باید انضباط مالی بیشتری بر سازمان حاکم شده و برنامه ابلاغ شده محور تخصیص و تأمین منابع مالی باشد.

علوی‌وفا، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی محتوایی نیز ضمن توضیح درخصوص پیوست محتوایی بخشنامه برنامه و بودجه

سال 95 مدیریت محتوا را وظیفه اصلی سازمان دانست و گفت: جلسات مربوط به برنامه ششم و تشکیل شوراهای تخصصی همگی از اقداماتی بوده که ظرفیت‌هایی به ما اضافه کرد که به موجب آن پیوست محتوایی بخشنامه برنامه و بودجه را آماده‌سازی کردیم.

وی افزود: هر شبکه بر اساس مأموریت، هدف، حکم ابلاغی و ساختار و تشکیلات باید مشخص کند که چه اولویت‌های محتوایی را در دستور کار دارد تا بتوان براساس آن اهداف سازمانی را از حالت اداری به حالت تمام رسانه‌ای تبدیل کنیم، لذا از شما دوستان به عنوان متولیان برنامه‌ریزی انتظار داریم به این موضوع توجه و دقت بیشتری کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *