اقدام پنتاگون علیه داعش در "افغانستان" یک گام مثبت است

17:00 - 03 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۵۲۴۷
"دولت وزیری" با اشاره به تصمیم جدید واشنگتن مبنی بر حملات هوایی علیه عناصر داعش در افغانستان، گفت: این یک گام خوب است چرا که مبارزه با تروریسم تنها وظیفه ما نیست.
اقدام پنتاگون علیه داعش در به گزارش سرویس بین الملل ، وزارت دفاع آمریکا امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که به فرماندهان خود در افغانستان برای عملیات نظامی علیه داعش مجوز داده است.
 
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا درباره صدور این حکم جدید گفت: نظامیان آمریکایی می‌توانند بر علیه هر گروهی که ایالات متحده یا منافع آن را تهدید کنند وارد عمل شوند.
 
«دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان روز جمعه در گفت‌وگو با رادیو آزادی گفت: بر اساس صدور این جواز از سوی پنتاگون، نیروهای خارجی بیشتر در حمله‌های مشترک هوایی با نیروهای افغانستانی برضد گروه داعش نقش خواهند داشت.
 
وی با اشاره به اینکه آمریکا پیش از این در حملات هوایی علیه گروههای القاعده و طالبان به افغانستان کمک کرده، گفت:  اکنون گروه داعش شامل این کمک‌ها شده و پس این کار خوبی می‌باشد چراکه مبارزه با تروریسم تنها مسئولیت افغانستان نه بلکه، مسئولیت تمامی کشورهای جهان است.
 
این تصمیم در حالی اتخاذ شده که بسیاری از اعضای کنگره آمریکا بر این باور بودند که دولت واشنگتن اقدام مناسبی برای مقابله با داعش و نفوذ این گروه در افغانستان انجام نداده است.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *