تلاش برای نجات دریاچه ارومیه

20:20 - 01 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۴۵۹۸
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
راهکارهای علاج بخشی و ساماندهی دریاچه ارومیه در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بررسی شد.
به گزارش گروه فضای مجازی ، نوزدهمین جلسه کارگروه ویژه آب با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی، معاون توسعه فناوری معاونت علمی و دبیر ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست برگزار شد و در دستور جلسه این نشست راهکارها و پیشنهادات جدید علاج بخشی دریاچه ارومیه مورد بررسی قرار گرفت.

راهکارهای جدید علاج دریاچه ارومیه بررسی شد

همچنین در این جلسه گزارش الگوی علاج بخشی دریاچه ارومیه با تاکید بر آبخوانداری و مدیریت جامع حوزه آبخیز با همکاری پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری انستیتو آب و انرژی دانشگاه صنعتی شریف ارائه شد.

در این جلسه مباحثی همچون وضعیت موجود حوزه دریاچه ارومیه، مشکلات و چالش های عمده دریاچه ارومیه، اهداف، راهکارهای علاج بخشی و ساماندهی دریاچه، دستاوردهای طرح ساماندهی حوزه دریاچه ارومیه و زمان بندی و هزینه های اجرایی طرح های مطرح شده مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی طرح علاج بخشی دریاچه ارومیه با تاکید بر آبخوان داری و مدیریت جامع حوزه آبخیز پرداخته شده به سرفصل هایی چون مدیریت منابع آب در سطح دریاچه، عملیات آبخیزداری، آبخوان داری و مدیریت زراعی اشاره شد.

اين طرح با رويكرد مديريت حوضه ای و حاصل تلفيق گزارشات موجود و هم اندیشی طی نشست هاي كميته ای فنی مركب از متخصصان و صاحبنظران وزارت نيرو، وزارت كشاورزي، سازمان حفاظت محيط زيست و دانشگاه صنعتی شريف در ستاد توسعه فناوری آب، فرسایش، خشکسالی و محیط زیست معاونت علمی ریاست جمهوری تدوین شده است.

همچنین در اهداف کوتاه مدت این طرح به موضوع ساماندهی دریاچه در شرایط بحرانی پرداخته شده و در اهداف بلند مدت نیز به موضوع مدیریت جامع و توسعه پایدار حوزه دریاچه ارومیه پرداخته شده است.

/
 انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *