دبیر کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی برنامه های این ستاد را تشریح کرد

12:47 - 30 دی 1394
کد خبر: ۱۲۴۳۸۵
مهدی قره‌شیخلو دبیر کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی برنامه های این ستاد را در دهه فجر تشریح کرد.

به گزارش گروه فرهنگی ، نشست تشریح برنامه‌های کمیته قرآنی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در سی و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب، امروز 30 دی‌ماه با حضور مهدی قره‌شیخلو دبیر کمیته قرآن این ستاد برگزار شد.

قره‌شیخلو با بیان اینکه برنامه کمیته قرآن ستاد دهه فجر از فردا آغاز می‌‌شود، اظهار داشت: گردهمایی 400 مدیر خانه قرآن شهری و روستایی فردا اول بهمن‌ماه در استان کرمان برگزار می‌شود. این برنامه در طول بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی از برگزاری محافل انس با قرآن خبر داد و گفت:‌ تلاوت قرآن توسط سه نفر از قاریان بین‌المللی قرآن کریم در مراسم 12 و 22 بهمن‌ماه و همچنین مراسم ویژه محل سخنرانی حضرت امام(ره) در بهشت زهرا یکی دیگر از برنامه‌های ستاد قرآن دهه فجر است که 12 بهمن‌ماه با حضور مسعود سیاح‌گرجی و مهدی عادلی و همچنین 22 بهمن‌ماه با حضور حمیدرضا احمدی‌وفا برگزار می‌شود.

دبیر کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی به اجرای دو تواشیح ویژه برای دهه فجر انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: دو تواشیح با موضوع قرآن، انقلاب و امام توسط گروه‌های تواشیح محراب و طوبی، 12 و 22 بهمن‌ماه اجرا می‌شود. این تواشیح در استودیو ضبط شده و برای استفاده سایر استان‌ها در اختیار آنها نیز قرار گرفته است.

وی در ادامه به برگزاری گرامیداشت 30 سال تلاش جهادی در حوزه چاپ و نشر قرآن کریم در 9 بهمن‌ماه اشاره کرد و گفت: در این مراسم از 10 نفر از برگزیدگان در بخش ناشران، خطاطان، مترجمان و مصححان قرآنی تجلیل به‌عمل خواهد آمد.

قره‌شیخلو با بیان اینکه مراسم تحکیم چهره‌های قرآنی کشور، جمعه 23 بهمن‌ماه برگزار می‌شود، افزود: در این مراسم 11 نفر از دارندگان مدارک درجه یک و دو حفظ قرآن، 28 نفر از پیشکسوتان قرآنی از 18 استان کشور که بیش از 25 سال سابقه مستمر آموزشی در حوزه‌های قرائت، حفظ و مفاهیم قرآن کریم را دارند، تجلیل می‌شوند. همچنین 5 نفر از دارندگان رتبه اول تا سوم مسابقات بین‌المللی قرآن در سال جاری، خانواده 6 نفر از قرانیان جان‌باخته در فاجعه منا (مرحوم آیت‌الله محمدرضا مؤیدی‌قمی، حسن دانش، محسن حاجی‌حسنی کارگر، محمدسعید سعیدی‌زاده، فؤاد مشعلی و امین باوی) به همراه خانواده حمیدرضا عباسی که چندی پیش در سانحه تصادف به دیار باقی شتافت، تقدیر می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به برپایی غرفه ویژه جامعه قرآنی در مراسم راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن‌ماه، اظهار داشت: این غرفه در تقاطع خیابان نواب و خیابان آزادی، پذیرای حضور جامعه قرآنی است. همچنین در این روز مبارک غرفه‌های قرآنی برای کودکان و نوجوانان در مسیرهای مختلف راهپیمایی پیش‌بینی شده است.

قره‌شیخلو با بیان اینکه کوهنوردی فعالان قرآنی 18 بهمن‌ماه به سمت شهرک شهید محلاتی آغاز می‌شود، گفت: علاوه‌بر این برنامه‌های مختلفی تولید شده است که قرار است از شبکه‌های مختلف سیما، به‌ویژه رادیو قرآن پخش شود.

وی با اشاره به برگزاری جشن سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در 300 مؤسسه قرآنی گفت: در ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی با خانواده‌های شهدای قرآنی دیدار خواهیم کرد. همچنین 12 جشن بزرگ قرآنی در 12 استان کشور پیش‌بینی شده است که این برنامه از سوی سیمای جمهوری اسلامی ایران ضبط و پخش خواهد شد.

قره‌شیخلو با بیان اینکه در ایام‌الله دهه فجر اقلام قرآنی به‌صورت رایگان در سطح استان‌ها توزیع می‌شود، افزود: یک هزار و 500 جلد قرآن کریم، 9 هزار جلد کتاب با موضوع سبک زندگی اسلامی، 2 هزار نسخه سی‌دی قرائت قرآن با صدای استاد محمدحسین سبزعلی و 50 هزار پوستر با مضامین قرآنی در بین استان‌های مختلف توزیع می‌شود.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های قرآنی با هدف معرفی دستاوردها و ظرفیت‌های قرآنی نظام، خاطرنشان کرد: در این ایام مسابقات مختلفی نیز از سوی دستگاه‌ها و مؤسسات قرآنی و همچنین نیروهای مسلح تدارک دیده شده است.

قره‌شیخلو با بیان اینکه صدها کرسی تلاوت و محافل انس با قرآن با حضور قاریان برتر در سطح شهرستان‌ها و روستاها برگزار می‌شود، گفت: برای اجرای برنامه‌های مختلف، کاروان‌های قرآنی به استان‌های مختلف اعزام خواهند شد تا از این طریق فعالیت‌های قرآنی در این ایام به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *