آسمان شما‌ل‌غرب کشور پرترددترین مسیر برای هواپیماهای خارجی است

10:25 - 29 دی 1394
کد خبر: ۱۲۳۶۹۵
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
امیر سرتیپ اسدی‌فرد گفت: آسمان شمال‌غرب کشور پرترددترین مسیر برای تردد هواپیماهای خارجی از آسمان ایران است.
آسمان شما‌ل‌غرب کشور پرترددترین مسیر برای هواپیماهای خارجی استبه گزارش گروه سیاسی میزان، امیر سرتیپ دوم علی اسدی‌فرد فرمانده پدافند هوایی شمال‌غرب کشور صبح امروز در جمع دانش‌آموزان مراغه‌ای اظهار داشت: روزانه 400 تا 500 هواپیمای خارجی برای تردد، از شمال‌غرب وارد آسمان ایران می‌شوند.

وی افزود: این هواپیماها با کنترل، نظارت و هدایت دقیق پدافند هوایی شمال‌غرب به آسمان ایران وارد و برای ادامه مسیر هدایت می‌شوند.

اسدی‌فرد با بیان اینکه آسمان ایران امن‌ترین آسمان برای عبور هواپیماهای خارجی در خاورمیانه است، افزود: این امنیت به خاطر تلاش شبانه‌روزی پرسنل پدافند هوایی در پنج استان شمال‌غرب کشور است که به دقت تمام تحرکات هوایی را کنترل می‌کنند.

وی افزود: تمام ورود و خروج هواپیماهای خارجی به آسمان استان‌های آذربایجان‌شرقی، غربی، اردبیل، زنجان و بخشی از استان کردستان به دقت رصد و تمام ترددها از این منطقه با هماهنگی و اجازه قرارگاه پدافند هوایی شمال‌غرب انجام می‌شود.

فرمانده پدافند هوایی شمال‌غرب با بیان اینکه امنیت در جمهوری اسلامی ایران از برکت خون شهدا است، افزود: علاوه بر آسمان شمال‌غرب کشور تمام تحرکات هوایی در آسمان کشورهای منطقه نیز به دقت رصد می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *