کاهش مجدد قیمت نفت خام برنت و شاخص سهام بورس لندن

19:57 - 28 دی 1394
کد خبر: ۱۲۳۵۸۴
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن روز دوشنبه در اولین روز کاری هفته، همزمان با کاهش مجدد بهای نفت خام برنت، بار دیگر روند کاهشی یافت.
به گزارش گروه اقتصادی ، ارزش شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن که در آن در هرروز کاری سهام 100 شرکت مهم و بزرگ انگلیس از نظر ارزش بازاری سهام ثبت شده در بورس، ارزش گذاری و خریدوفروش می شود بعد از ظهر روز دوشنبه با افتی معادل 0.40درصدی مواجه شد.

شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن، با 25 واحد کاهش، به 5 هزار و 779 واحد رسید که پایین ترین حد ظرف سه سال گذشته شمرده می شود.
شاخص سهام بورس فوتسی روز جمعه گذشته ( آخرین روز کاری هفته ) به دنبال کاهش 2 درصدی ارزش آن، به 5 هزار و 832 واحد رسیده بود که نسبت به روز کاری قبل از آن، 121.4 واحد کاهش نشان می داد.
به گزارش منابع انگلیسی علاوه بر کاهش شاخص ها در بازار بورس لندن و سایر بورس های اروپایی، در بازارهای بورس نیویورک، شاخص استاندارد اند پور 500 حدود 2.2 درصد و شاخص نزدک کامپوزیت حدود 2.7 درصد سقوط کردند.

در همین حال، هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال نیز صبح امروز (دوشنبه ) در بازار لندن به 27.67 دلار رسید که پایین تر حد از سال 2003 میلادی بشمار می آید.

اگرچه نفت خام برنت در بعدازظهر امروز ( دوشنبه ) توانست بخشی از ارزش خود را مجددا به دست آورد به 28.86 دلار برسد.
به گزارش منابع انگلیسی، بهای نفت شاخص آمریکا، 'وست تگزاس اینترمیدییت '( دبلیوتی آی ) نیز روز دوشنبه، به 28.36 دلار رسید.
به گفته تحلیل گران اقتصادی، اصلی ترین عامل در سقوط نفت خام ، عرضه بیش از نیاز بازار و از سرگیری صادرات گسترده نفت ایران به بازار های جهانی به دنبال لغو تحریم های این کشور است.

به گفته آنها، ایران به دنبال رفع تحریم هایش می تواند روزانه 500 هزار بشکه به ظرفیت تولیدی نفت خام خود بیفزاید.
آنها عنوان می کنند که کاهش قیمت نفت خام و سقوط ارزش سهام در بازارهای جهانی بر نگرانی ها در مورد چشم انداز رشد اقتصاد جهانی دامن زده است.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *