توان رسیدن به سطح جهانی را داریم/حاشیه‌سازی نوعی بیماریست!

0:30 - 27 دی 1394
کد خبر: ۱۲۲۵۰۰
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
مشاور عالی سرپرست فدراسیون جودو و کوراش معتقد است جودوی ایران زیرساخت‎های لازم برای رسیدن به سطح جهانی را دارد.
به گزارش ، محمد درخشان با اشاره به مسابقات پیش رو گفت: در فدراسیون توجهات باید به دو سمت سوق پیدا کند. اول برنامه ریزی کوتاه مدت به دلیل اینکه از برنامه های نزدیک پیش رو مثل بازیهای آسیایی و المپیک ریو غافل نشویم و بتوانیم ماحصل تلاش جودوکارنمان را ببینیم و دوم توجه به رنامه ریزی بلند مدت که اگر درست انجام شود قطعا راه گشای ورزش جودو در ایران است. 

رییس اسبق فدراسیون جودو در ادامه گفت: جودوی ما تقریبا از زمان بعد از مسابقات المپیک 2008 پکن از سطح جهانی فاصله گرفت و این درحالی بود که تا قبل از آن جودوی ما نسبت به سایر کشورهای آسیایی مثل تایلند زودتر می توانست خودش را به سطح درجه اول جودوی جهان برساند، کما اینکه این اتفاق افتاده بود. اما در حال حاضر اگر بخواهیم برگردیم و جبران کنیم نیاز به برنامه ریزی متناسب با زمان مناسب آن برنامه داریم. 

وی افزود: متاسفانه در این چندسال، رویکرد فدراسیون رویکرد مقطعی و صرفا مدال آوری در یک مقطع زمانی مشخص بود اما بهتر است از نگاه مقطعی و عامه پسند دور شویم و به سمت نگاه روز دنیا البته با صبر و حوصله، مداومت در اجرای برنامه ها و در همین حال تدبیر و دوراندیشی حرکت کنیم.

درخشان با اشاره به زیرساخت‌های موجود کشور بیان داشت: جودوی ایران زیرساختهای لازم جهت رسیدن به سطح جهانی را دارد که از آن جمله نیروی انسانی به عنوان ورزشکار. به جرات می توان گفت بسیاری از کشورهای دنیا حسرت داشتن این تعداد ورزشکار در رشته جودو را به صورت جدی دارند. دوم مربیان علاقمند که این حس کاملا در وجود مربیان سطوح مختلف دیده می شود و همچنین ابزار و لوازم مورد نیاز مثل ورزشگاههای ورزش جودو، تاتامی های مناسب.

رییس پیشین کنفدراسیون کوراش آسیا با اشاره به لطمات حواشی در قسمت پایانی صحبتهای خود گفت: حاشیه با نقد و اختلاف نظر فرق دارد. اختلاف نظر همه جا و در هر سطحی از ورزش وجود دارد اما حاشیه سازان عده بیمار هستند که به جای کمک در رفع کمبودها با صحبتهای غیرکارشناسانه سعی بر بزرگتر جلوه دادن نواقص و خود نشان دادن از این راه هستند که البته برای پرهیز از بروز اینگونه رفتارها هم راه حل وجود دارد و آن راه در کل اجتناب از برنامه ریزی غلط و یا بی برنامگی فدراسیون و همچنین تلاش و ایستادگی در راستای اجرای برنامه‌های تدوین شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *