بازدید مسئولان فرهنگی از اداره کل زندان ساری

19:20 - 24 دی 1394
کد خبر: ۱۲۱۶۹۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
رئیس اداره فرهنگ عمومی و مسوول دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان معاونت فرهنگی دادگستری کل استان مازندران از اداره کل زندان ساری برگزار شد.
به گزارش به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان مازندران، دکتر گلدوست در جمع مددجویان و خانواده های آنان با بیان این که دنیا دار مکافات است، گفت: خداوند در قرآن کریم می فرمایند ما همه انسان ها را آزمایش می کنیم. لذا کسی نیست که در این دنیا آزمایش نشود و حتی خداوند پیامبران خود را در موارد ابتلا به سختی ها می آزمود و حضرت ایوب اگر به صبوری معروف است بدلیل تحمل و شکیبایی است که در مصایب و سختی ها تحمل کرد؛ خوشا به حال کسانی که در مواقع ابتلا به سختی ها و مشکلات صبوری پیشه می کنند و سربلند از این آزمایش بیرون می آیند.

این استاد دانشگاه خطاب به مددجویان افزود: غفلت نورزید، زیرا سهل انگاری و بی توجهی آغاز گمراهی و مسیر انحطاط و سقوط است و باید به طور جدی از آن بپرهیزید.

گلدوست با بیان اینکه ریشه و سرآغاز گمراهی، سهل انگاری و بی توجهی نسبت به وظایف و تعهدات فردی است، اظهار داشت: اگر انسان به صورت روزانه یا ماهیانه یا حتی سالیانه فعالیت و اقدامات خویش را مورد پالایش قرار دهد و مزایا و معایب کار خود را بررسی کند ، متوجه خطای صورت گرفته خواهد شد.

وی افزود : اما با غفلت و بی توجهی و سهل انگاری از کنارش رد شدن و تکرار خطاها منجر به گمراهی می گردد و برای بازگشت به گذشته خوب باید سختی ها و مشقت های فراوانی را تحمل کرد.

تشریح اقدامات و فعالیت های زندان تیرکلا از زبان اوطالب عابدی، رییس زندان ساری

ابوطالب عابدی رییس زندان شهرستان ساری در حاشیه بازدید از زندان به تشریح اقدامات و فعالیت های این زندان پرداخت.

 وی با بیان این که با انتقال زندان ساری به تیرکلا، شاخص های تربیتی، فرهنگی و فضای فیزیکی بسیار خوبی در اختیار مددجویان قرار گرفته است، گفت: با تلاش و زحمات زیاد مسوولان امکانات مطلوبی فراهم گردید تا مددجویان ضمن تحمل ایام حبس از تسهیلات رفاهی و آموزشی این مرکز بهره مند شده و بر زمان خروج از زندان شاهد ارتکاب مجدد جرم از ناحیه مددجو نباشیم.

اوطالب عابدی زندان را محل تفکر، خودسازی و جبران اشتباهات گذشته دانست و خاطرنشان کرد: سعی کردیم با بهره گیری از توانمندی های اساتید علوم دینی و مذهبی و حضور در کلاس های آموزش قرآنی زمینه را برای تغییرات اساسی فکری و قلبی مهیا مددجویان سازیم.
رییس زندان ساری از جمله اقدامات فرهنگی در این زندان را برگزاری نماز جماعت در سه زمان صبح، ظهر و عصر عنوان کرد و گفت: همچنین استفاده از علوم قرآنی شامل برگزاری جلسات تفسیر، تجوید، روانخوانی و روخوانی قرآن کریم و راه اندازی شبکه های مجازی و تهیه بسته های آموزشی از دیگر اقداماتی است که به طور مستمر انجام می شود.

وی از دیگر اقدامات انجام شده و در حال انجام را نگارش قوانینی که به نفع متهم تفسیر می شود به صورت بنر در معرض دید مددجویان در زندان عنوان کرد که به نمونه هایی از این موارد به شرح ذیل اشاره می شود:

1-   تخفیف مجازات و معافیت از آن ماده 37 قانون مجازات اسلامی و مراحل درخواست تخفیف مجازات
2-   تقاضای عفو از کمیسیون عفو و بخشودگی و شرایط عفو، تخفیف و تبدیل مجازات
3-   نظام آزادی مشروط(موضوع ماده 58 قانون مجرازات اسلامی مصوب 92) و شیوه درخواست آن
4-   اجرای محکومیت های مالی(جزای نقدی در حق دولت)موضوع قانون آیین دادرسی کیفری و شیوه درخواست اعسار از پرداخت جزای نقدی در حق دولت  




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *