رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

«دیوار مهربانی» به «کلبه مهربانی» تبدیل شد + تصاویر

11:04 - 24 دی 1394
کد خبر: ۱۲۱۵۵۹
همزمان با روزهایی که در برخی از نقاط کشور عشق، روی دیوارهای مهربانی تقسیم می‌شود، شهروندان ومسئولان سهندی با ابتکار جدید این دیوار را به کلبه مهربانی تبدیل کردند.
به گزارش ، این روزها در فضای مجازی دیوارهای زیادی «مهربان» لقب گرفته‌اند، ولی مردم شهر سهند آذربایجان شرقی این ابتکار را به کلبه مهربانی تبدیل کردند تا لباسی از این جنس را بر تن نیازمندانی بپوشانند که در همین نزدیکی‌ها زندگی می‌کنند و بگویند اینجا مهربانی است و عشق و گرما، آن هم در روزهایی که زور آفتاب به گرم کردن زمین نمی‌رسد.

«دیوار مهربانی» به «کلبه مهربانی» تبدیل شد/شهرجدید سهند، پیشگام ایجاد کلبه مهربانی

دیوار مهربانی بهانه ای است برای نشان دادن مهربانی مردم به یکدیگر و اینکه نشان دهیم که در این عصری که همه آن را عصر فراموشی ارزش‌ها می‌دانند، هنوز هم انسانیت زنده و مهربانی و محبت در دل‌ها خصوصاً دل‌های سهندی‌ها موج می زند.

کلبه ای که مهربانی را بین مردم تقسیم می‌کند

طرح دیوار مهربانی در برخی از شهرها به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر شکل گرفته  که دارای شعار «نیاز نداری بذار، نیاز داری بردار» است که در سراسر جهان علاوه بر بازتاب، تأثیر قابل توجهی داشته است.

«دیوار مهربانی» به «کلبه مهربانی» تبدیل شد/شهرجدید سهند، پیشگام ایجاد کلبه مهربانی

امروز طرح کلبه مهربانی شهرداری سهند با مشارکت شهروندان نیکوکار در این شهر راه اندازی شد که سهندی‌ها حتی یخ کردن‌های زمستانشان را هم شریک شدند به امید اینکه لباس مهر برتن همه مان باشد، شاید این زمستان برای خیلی‌ها گرم‌ترین زمستان عمرشان باشد، شاید هم برای خیلی‌ها مهربان‌ترین دیوار شهر، پناهگاهی باشد تا از گرما در زمستان استفاده کنند.

این کلبه، همه مردم را  اعم از دارا و ندار به سوی خود می‌کشاند، دارا از کنار این دیوار می‌گذرد و ذره‌ای از مهربانی‌اش را به گوشه‌ای از دیوار آویز می‌کند و ندار، بی منت و بدون تحقیر از این مهربانی بهره‌مند می‌شود و به این صورت، این کلبه، مهربانی خود را بین مردم شهر جدید سهند تقسیم می‌کند.

اساس راه اندازی کلبه مهربانی، حفظ کرامت انسانی است

علی علمی رئیس شورای اسلامی شهر سهند درحاشیه  مراسم افتتاحیه کلبه مهربانی اظهارداشت: رسیدگی به نیازمندان و افراد بی بضاعت جامعه وظیفه  افراد توانمند  و مسئولین  جامعه  است که طرح راه اندازی کلبه مهربانی با محوریت حفظ کرامت انسانی و مشارکت افراد خیر و نیکوکار و با همکاری شهرداری و شورای اسلامی سهند اجرا شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر سهند با بیان اینکه در این کلبه شهروندان به طور خود جوش و مردمی اقلام مازاد نیاز خود را به صورت رایگان به افراد نیازمند جامعه اهداء می‌کنند تا در فصل سرد زمستان گرمی بخش قلوب افراد نیازمند باشند، افزود: کمک و یاری به همنوع از توصیه ها و سفارشات دین مبین اسلام است که کمک به دیگران و افراد نیازمند، تنها محدود و مختص به افراد بخصوص و سازمان‌ها نبوده و همه می‌توانند در حد وُسع خود به کسانی که نیازمند یاری هستند، امداد رسانی نماید.

وی ترویج فرهنگ دستگیری از افراد نیازمند و کمک به قشر بی بضاعت جامعه را یکی از برنامه‌های فرهنگی شهرداری و شورای اسلامی شهر سهند عنوان کرد و گفت: جهت دستیابی به شهر سالم و زندگی سالم، تأمین نیازهای اولیه افراد جامعه از اولویت‌های مدیریت شهری محسوب شده و در این راستا خیرین و شهروندان نیکوکار داوطلب، می‌توانند برای اهداء لوازم، پوشاک و حمایت‌های مادی خود در این طرح شرکت نموده و برای کسب اطلاعات بیشتر با روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی این شهر تماس بگیرند.

«دیوار مهربانی» به «کلبه مهربانی» تبدیل شد/شهرجدید سهند، پیشگام ایجاد کلبه مهربانی

در این دنیای ماشینی هنوز مهربانی و نوع‌دوستی بین مردم یخ نزده است

از مقابل ساختمان شهرداری سهند به سمت کلبه ای می‌روم که حالا به نام مهربانی میان سهندی‌ها شناخته‌شده، یکی از جوانان آن محله که متوجه می‌شود خبرنگار هستم، علاقه‌مند می‌شود که مصاحبه کند اسمش حسین محمدزاده است که می‌گوید، این طرح بسیار خوبی است، چرا که می‌تواند به کمک خیلی‌ها بیاید به ویژه در شهری که ممکن است که همه همدیگر را بشناسند این امر باعث می‌شود افراد بدون نام بروند، هرچه می‌خواهند بردارند.

از وی در مورد استقبال شهروندان  از این طرح سؤال می‌کنم  که می‌گوید: شاید در ابتدا این امر، موضوعی دور از ذهن باشد اما قطعاً به مرور نهادینه می‌شود آن وقت همه می‌آیند و در این طرح شرکت می‌کنند.

وی درباره میزان توجه شهروندان به این کلبه، می‌گوید: به هرحال  این کلبه یک حرکت خوب مردمی است که هرچند نتواند گره زیادی از مشکلات نیازمندان رفع کند اما حداقل یک تلنگری است که هرکس هرچقدر برایش مقدور هست به دیگران کمک کند.

قاسم کاظمی دیگر شهروند سهندی می‌گوید: من اول این طرح را در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی دیدم  و فکر می‌کنم اولین شهر، شیراز بود، روزی که دیدم در شیراز این کار انجام شده و البته موفق هم بوده‌اند امیدوار بودم که این حرکات در تمام نقاط کشور عزیزمان گسترش یابد.

دیوارهای سنگی، سیمانی و آجری که روزی تنها تکیه‌گاه نیازمندان خسته بودند حالا در این سرمای استخوان سوز زمستان تبدیل به گرما و امیدی برای دستان یخ‌زده آن‌ها شده‌اند، گرمایی که نشان می‌دهد که در این دنیای ماشینی و فنّاوری هنوز مهربانی و نوع‌دوستی بین مردم یخ نزده است.

/انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *