انتشار پاسخ‌های امروز(21 دی) به پرسش‌های بخش "وکیل‌آنلاین"

17:02 - 21 دی 1394
کد خبر: ۱۲۰۵۱۶
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
کارشناسان حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، به تعداد دیگری از پرسش‌هایی که مردم برای بخش "وکیل‌آنلاین" ارسال کرده‌اند، پاسخ دادند که این پاسخ‌ها را علاوه بر انتشار در بخش "وکیل‌آنلاین"در همین خبر نیز مشاهده می‌کنید. کسانی که در بخش وکیل‌آنلاین پرسش‌های خود را مطرح می‌کنند، می‌توانند در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته، پاسخ پرسش‌های خود را مشاهده کنند.
به گزارش ، هم‌اکنون آخرین پاسخ‌های کارشناسان حقوقی و قضایی به پرسش‌های مطرح شده مخاطبان در بخش "وکیل‌آنلاین" قابل مشاهده است و در این مطلب نیز پرسش‌های مخاطبان و پاسخ‌های کارشناسان می‌آید.

ضمنا ارسال کنندگان پرسش برای بخش وکیل‌آنلاین می‌توانند درخواست ارسال پاسخ را بطور خصوصی به آدرس ایمیلی که در هنگام طرح سئوال ارائه می‌کنند، بدهند.

همه افرادی که پرسشی در زمینه‌های حقوقی، قضایی و مالیاتی داشته باشند، می‌توانند با کلیک کردن روی آرم مخصوصی که در بالای صفحه اول در سمت چپ با عنوان "وکیل‌آنلاین" بارگذاری شده، به صفحه مربوطه بروند و پرسش‌های خود را در بخش "نظرات بینندگان" تایپ و برای ما ارسال کنند تا در روزهای دوشنبه و چهارشنبه از سوی کارشناسان حقوقی، قضایی و مالیاتی به آنها پاسخ داده شود.

اما پاسخهای 21 دی کارشناسان به پرسشهای مخاطبان وکیل آنلاین:
سلام وعرض ادب واحترام. من سال نود تصادف کردم مبلغ صدمیلیون تومان از دیه را صندوق تامین خسارت های بدنی پرداخت نموده واین پول را برای من قسط بندی کرده در پانزده سال -باتوجه. به اینکه کارمند هستم. توان  باز پرداخت.  آن را ندارم چه راه حلی وجود دارد -با تشکر از حسن توجه شما
پاسخ کارشناس: به نظر مي رسد حتي اگر صندوق تامين خسارت هاي بدني هم مبلغ ديه را پرداخت كرده باشند باز هم اين امر مانع از تقديم دادخواست اعسار يا اقساط يا تعديل اقساط به مبلغ كمتر نباشد.

باسلام من دختر هجده ساله ای هستم ک پدرم دوزن داشته و من بامادرم زندگی میکردم اما دراثریک حادثه مادرم فوت شد حال ازطریق بیمه ی سرنشین ماشینی ک باعث فوت مادرم شد دویست و بیست ملیون تومان ب بازماندگان متوفی میرسد .بازماندگان شامل پدرومادر متوفی و شوهرو یک پسر و یک دختر متوفی و من که تنها دخترمجرد بودم میشویم .ازاین مقدارپول فقط بیست ملیون ب من میرسد ک برای ادامه ی زندگی و ادامه تحصیل وازدواج من دراینده بسیار کم است وکسی حاضرنیست ب من کمک کند ایا برای من راهی وجود دارد که بتوانم سهم بیشتر و عادلانه تری ببرم؟
پاسخ کارشناس: سهم الارث، يك ميزان معين از ما ترك متوفي است كه به وراث ميرسد. وضعيت مالي مورث يعني كسي كه ارث ميبرد، تاثيري در اين ميزان كه در شرع و قانون مشخص شده، ندارد؛ لذا امكان تغيير آن به لحاظ نياز بيشتر شما نيست.

با سلام و خسته نباشید میخواستم بدانم اگر مردی تقاضای اعسارکند میتواند از پرداخت مهریه خودداری کند.
پاسخ کارشناس: خودداری از پرداخت مهریه امکان پذیر نمی باشد؛ چه اینکه به مجرد عقد ازدواج، زن مالک مهر می شود. به عبارتی دیگر مهریه دینی است بر ذمه زوج که می بایست آنرا پرداخت نماید.از طرفی دیگر صرف اقامه دعوای اعسار تا سی روز پس از ابلاغ اجراییه دعوای مطالبه مهریه، از موجبات عدم حبس زوج می باشد، لذا با فرض پذیرش ادعای اعسار زوج از ناحیه دادگاه باز هم زوج مکلف به تادیه مهریه می باشد، منتها به صورت اقساط یا طی مهلت مشخص.

با سلام من همسر دوم عقد موقت داشتم. اصلا زندگی هم نکردیم. بنا بر مسائلی که پیش اومد منجر به طلاق شد. همسرموقت من مهریه 300 سکه را به اجرا گذاشت. در دادگاه اول به پرداخت 10 سکه پیش و هر سه ماه یک سکه محکوم شدم. در دادگاه تجدید نظر بعلت عدم حضور بنده و وکیلم تقاضای اعسار بنده رد شد.  دوباره تقاضای اعسار داده‌ام و و وقت رسیدگی تعیین شده. چکار بایستی بکنم که ثابت کنم معسر هستم؟
پاسخ کارشناس: با توجه به اینکه اعسار یا همان عدم ملائت یا مال نداشتن، ادعا است، لذا دعوا محسوب شده؛ بنابراین برای اثبات آن، تمسک و توسل به ادله اثبات دعوا ضروری می نماید. از جمله ادله رایج اثبات در این نوع دعوا، شهادت شهود می باشد.

با سلام و احترام. یکی از بستگان اینجانب به دلیل فشار بدههیای سنگین و فشار بانک برای بازپرداخت بدهیها و ورشکستگی، برای اولین بار اقدام به حمل هروئین کرده و در همان بار اول دستگیر و پس از محاکمه در دادگاه اولیه محکوم به اعدام شده است. با توجه به مشکلات مالی وی و اینکه دارای هیچگونه سابقه سوء کیفری نمی باشد و نخستین بار بوده که چنین عملی را انجام داده و به اشتباه خود نیز پی برده و نادم گشته است آیا راه حلی برای تخفیف مجازات وی وجود دارد. مثلا آیا در صورت حفظ قرآن یا هر اقدام دیگری که نشان دهنده توبه و جبران خطای وی باشد این امکان وجود دارد که مجازات وی تخفیف یابد. از چه راههای قانونی می توان این موضوع را پیگیری کرد؟
پاسخ کارشناس: در دادگستري هر استان كمیسيوني بنام عفو  و بخشودگي وجود دارد كه در مورد جرايم مواد مخدر براي رسيدگي به درخواست هاي عفو، معمولاً از قاضي اجراي احكام،  قاضي ناظر زندان، قاضي صادر كننده رأي، رئيس اداره مبارزه با مواد مخدر و رئيس زندان تشكيل مي شود. معمولاً در اين كمیسيون براي موافقت با تقاضاي محكومين برخي از شاخصة ها مهم است از جمله حفظ قران مجيد. البته اين كمیسيون استانی بايد نظر خود را به اداره كل عفو و بخشودگي قوه قضاييه بفرستد و در صورت موافقت به نزد رياست محترم قوه قضاييه و سپس به نزد مقام معظم رهبري ارسال مي شود.

با سلام وتشکر از لطف شما بنده به اتهام کلاهبرداری مدت 2 سال در بازداشت بودم والان با قرار وثیقه 500 میلونی که تا مین کردم ازاد شدم وحسابم را مسدود کرده اند و هیچ گونه شاکی خصوصی هم بنده ندارم ایا میتوانم درخواست رفع مسدودی حسابم را بدهم و ایا میتوانند حساب بنده رو باز نکنند لطفا راهنمائی فرمائید چه اقدامی بایستی بکنم متشکرم
پاسخ کارشناس: سوال ابهام دارد؛ معلوم نيست سوال كننده در حال حاضر برايش حكم قطعي صادر شده يا خیر و آيا مرحله اجراي احكام است يا خير. به هر حال اگر شاكي خصوصي نباشد، رد مال هم منتفي است.  لذا اصولاً رفع مسدودي از حساب بلامانع می باشد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *