کور سوی امید به معاملات تالار شیشه ای باز گشت

11:20 - 21 دی 1394
کد خبر: ۱۲۰۲۴۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
در ساعات اولیه معاملات امروز شاخص بورس و اوراق بهادار تهران 304 واحد رشد کرد و به ارتفاع 62 هزار و 765 واحدی رسید.
 به گزارش گروه اقتصادی ، بازار سهام در حالی دومین هفته زمستانی خود را به پایان رساند که دو روز پایانی هفته سهامداران شاهد رشد قابل توجه شاخص بورس، رشد قیمت ها، افزایش حجم و ارزش معاملات و تشکیل صف های خرید بودند. این در حالی بود که ایجاد تنش سیاسی بین ایران و کشورهای منطقه در روزهای گذشته نگرانی هایی را برای سهامداران ایجاد کرده بود اما به نظر می رسید وزنه های قوی تری توانست، اثر منفی وقایع اخیر را خنثی کند به طوری که شاهد ادامه روند مثبت شاخص در هفته جاری بوده ایم هر چند در اوایل هفته شاخص استراحت کرد ولی به گفته کارشناسان روند توقف شاخص موقتی بوده و در روزهای اواسط هفته شاهد ادامه روند صعودی در بازار خواهیم بود.

در ساعات اولیه معاملات امروز شاخص بورس و اوراق بهادار تهران 304 واحد رشد کرد و به ارتفاع 62 هزار و 765 واحدی رسید.

همچنین در کلیه شاخص ها با روند مثبت در معاملات امروز ظاهر شدند به طوری که شاخص قیمت(وزنی-ارزشی) با رشد 117 واحدی، شاخص کل(هم وزن) با رشد 93 واحدی، شاخص قیمت(هم وزن) با رشد 79  واحدی و شاخص آزاد شناور با رشد 491 واحدی به کار خود ادامه می دهند.

بعلاوه شاخص بازار اول و دوم نیز رشد 286 و 141 واحدی را  در ساعات اولیه معاملات تجربه کردند.

بر این اساس نمادهای پر بیننده معاملات امروز شامل بانک صادرات ایران، بانک ملت، صنایع آذرآب، ایران خودرو، پارس خودرو، گروه مپنا بوده که با روند مثبت و نماد پالایش نفت بندر عباس از گروه پالایشی  ها تنها نماد منفی این گروه بوده است.

بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص نمادهای رمپنا، خودرو، وتجارت، وبصادر، خساپا، بترانس، تاپیکو داشته و تنها نماد منفی تاپیکو بوه است.

در بازار فرابورس نیز آیفکس با رشد 4 واحدی به ارتفاع 705 واحدی رسید.

و نمادهای پر بیننده معاملات بازار فرابورس شامل گروه پتروشیمی س.ایرانیان، پالایش نفت تهران، سهامی ذوب آهن اصفهان، قاسم ایران، توکا رنگ فولاد سپاهان، بهمن دیزل با روند مثبت و نمادهای قند شیروان قوچان بجنورد با روند منفی به کار خود ادامه می دهند.

بیشترین تاثیر را در شاخص فرابورس نمادهای پترول، مارون، حکمت، شتران، توریل، کوثر با رشد و تنها نماد میدکو با کاهش به کار خود ادامه می دهند.

گفتنی است در حال حاضر باید منتظر گزارش‌های 9ماهه شرکت‌ها بود زیرا رشد بازار در روزهای  گذشته تنها در مقاطع کوچکی از شرکت ها متمرکز بود و نقدینگی باید به سمت  نمادهای بزرگ بازار از جمله نمادهایی که شاخص‌ساز هستند و می‌توانند حرکت بازار را به میزان قابل ملاحظه‌ای تغییر دهند، حرکت کند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *